رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک گفت : گشتهای مشترک محیط زیست و دامپزشکی شهرستان به منظور پیشگیری و پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 27 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، محمود رضا فراهانی هدف از برگزاری این بازدیدها و گشتهای مشترک را مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی ، کنار آبزی و مهاجر اعلام کرد و افزود : شناسایی به موقع کانون های بیماری در حیات وحش بدون شک در مهار و کنترل بیماری به ما کمک خواهد کرد.
وی یادآورشد: هرساله با سرد شدن هوا و ورود پرندگان غیربومی به تالاب میقان احتمال انتقال و شیوع بیماری آنفولاانزای فوق حاد پرندگان افزایش می یابد که پایش و کنترل تالاب میقان بعنوان یکی از کانونهای شیوع بیماری حائز اهمیت است.
فراهانی با اشاره باینکه تالاب میقان بعنوان یکی از مهمترین زیستگاههای آبی شهرستان اراک مطرح است افزود: تا زمان حضور پرندگان مهاجر در تالاب این پایش ها ادامه خواهد داشت تا در صورت مشاهده پرنده بیمار یا تلف شده با هماهنگی لازم اقدام به نمونه گیری و با برنامه ریزی صحیح و بر اساس پروتکل های بهداشتی از شیوع بیماری و سرایت آن به دیگر پرندگان جلوگیری شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از مشاهده پرندگان آلوده و مبتلا در منابع آبی شهرستان گزارش نشده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک از شهروندان خواست در صورت مشاهده لاشه پرندگان به ویژه مرگ دسته جمعی موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع رسانی و از لمس و دست زدن به این قبیل پرندگان پرهیز کنند چرا که احتمال سرایت بیماری از پرنده به انسان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار