معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: دوران کرونا دیر یا زود به سر خواهد آمد و تنها چیزی که از این روزها باقی می‌ماند چالش‌هایی است که می‌توانند در ‏آینده فرصت ساز شوند، برای رکود فعلی صنعت توریسم داخلی چاشنی خلاقیت و برنامه‌ریزی راهگشا خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ 20 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید حسن حسینی در کارگاه آموزشی با حضور مدیران تاسیسات گردشگری استان افزود: صنعت گردشگری در زمان بحران های طبیعی، بهداشتی، سیاسی و حتی اقتصادی حساس و آسیب پذیر است. با شیوع کرونا در ایران، گردشگری ایران نیز مانند کشورهای دیگر به مرز ورشکستگی رسیده است. وی یادآورشد:هر کشوری بنا به شرایط خود باید بتواند مدیریت بحران کرده و با ارائه راهکارهایی از این مرحله به خوبی عبور کند.
وی افزود: در ایران فعالان در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی (آژانس های مسافرتی) به عنوان تولید کنندگان سفر، کارکنان واحدهای اقامتی و سایر موسسات گردشگری با برنامه ریزی و ایجاد خلاقیت در شغل خود نیاز دارند تا چرخه ی این صنعت به حرکت درآید.
معاون گردشگری استان مرکزی ادامه داد: راه برون‌رفت از بحران ناشی از کرونا تنها در دست دولت نیست، بخش خصوصی و افراد محلی نیز باید با همدلی با یکدیگر از این دوره عبور کنند.
حسینی گفت: فعالان حوزه گردشگری باید روش های سنتی را تغییر دهند و در این زمینه تولید محتوای تبلیغاتی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از ابزارهای گردشگری مجازی، دیجیتال و داشتن رویکرد مردم محور می‌تواند در این مهم بسیار اثر گذار عمل کند.
او افزود: مطمئن هستیم کرونا تا مدت ها با ماست و اما در محدوده محلی محدودیت هایی وجود دارد بسیاری از افراد محلی به تصور شیوع کرونا از ورود برخی از گردشگران جلوگیری می‌کنند.
وی گفت:در این بخش به همدلی و همیاری نیاز داریم باید مسئولان محلی و ساکنان محلی بپذیرند ورود گردشگر با رعایت شیوه نامه بهداشتی مسبب شیوع ویروس کرونا نیست.
معاون گردشگری استان مرکزی با اعتقاد بر اینکه آنچه امروز می‌تواند در برون‌رفت صنعت گردشگری از بحران کرونا یاری برساند تولید محتوای تبلیغاتی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کشور در شبکه‌های اجتماعی و مخاطب قرار دادن عامه مردم است اظهارداشت: استفاده از ابزارهای گردشگری مجازی، دیجیتال و داشتن رویکرد مردم محور می‌تواند در این مهم یاریگر باشد و در حال حاضر اطلاعات و محتوای تبلیغاتی قابل‌توجهی در درگاه‌های مجازی وابسته به اداره کل موجود است که از آن جمله می‌توان به عکس، کلیپ و فیلم‌های کوتاه از جاذبه‌های گردشگری استان در سایت و شبکه های وابسته به این اداره کل اشاره کرد که می‌تواند با ترجمه به زبانهای مختلف در کشورهای مختلف استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار