آیین رونمایی از پوستر همایش آیت‌الله «آخوند ملا فتحعلی سلطان‌آبادی» در محل حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵ 20 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، نماینده ولی  فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در این مراسم گفت: تحکیم پیوند عمیق مردم به خصوص قشر جوان با روحانیت ملاک فعالیت حوزه‌های علمیه است.
آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در آیین رونمایی از پوستر همایش آیت‌الله «آخوند ملا فتحعلی سلطان‌آبادی» در محل حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک، افزود: جامعه روحانیت باید در هر زمینه‌ای الگوی اقشار مختلف جامعه باشد و ساده زیستی این قشر از جامعه باعث گرایش بیشتر مردم به عالمان و بزرگان دین می‌شود.
وی ادامه داد: تربیت نسل جوان و با بصیرت امروز بدون پیروی از مکتب اسلام و تشیع امکان پذیر نیست و همه مراکز علمی و تربیتی باید از منابع با ارزش حوزه های علمیه، علما و مراجع و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبری آگاه استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: نقش حوزه‌های علمیه در احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه بی بدیل بوده و روحانیان تحصیل کرده و با تقوا به خوبی می‌توانند این مهم را در جامعه نهادینه کنند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: حوزه علمیه امام خمینی(ره) یا مدرسه سپهداری اراک یکی از اولین حوزه‌های علمیه کشور و به نوعی مادر حوزه علمیه قم محسوب می‌شود که علما و بزرگان بسیاری در حوزه علوم اسلامی تربیت و به جامعه معرفی کرده که اکنون نیز آثار و برکات آنها چراغ راه اقشار مختلف جامعه به خصوص روحانیت قرار دارد.
وی اضافه کرد: دوران اوج مدرسه سپهداری اراک زمان آیت الله محسنی اراکی و آقا نورالدین اراکی بود و بعد از آن مدتی این حوزه از سال های اوج خود فاصله گرفت تا فرزندان آیت‌الله محسنی اراکی که از علما و مراجع تقلید آن زمان بودند از شیخ عبدالکریم حائری دعوت کردند تا به شهر اراک مهاجرت کرده و در مدرسه سپهداری به تدریس درس خارج بپردازند که این عالم ارزنده به مدت ۱۶ سال در اراک و مدرسه سپهداری اقامت داشت و بعد از آن به همراه آیت‌الله محمدتقی خوانساری، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی به قم مهاجرت کرده و حوزه علمیه فعلی شهر قم را ساختند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: همایش ملی پژوهش و بزرگداشت آیت‌الله «آخوند ملا فتحعلی سلطان آبادی عراقی» فروردین ماه سال آینده در اراک برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام «عباس دانشی» افزود: این همایش در محورهای زهد و پارسایی در سیره ملا فتحعلی، کرامات و حالات عرفانی و جلوه‌های صبر و گذشت در سیره ایشان، آثار و خدمات عمرانی و اجتماعی، مراتب علمی، رهنمودها و دستورالعمل‌های حیات طیبه در بیانات ایشان، معرفی شاگردان، زمان شناسی و آگاهی سیاسی و اجتماعی و نگاه بزرگان و مراجع برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: از تمامی پژوهشگران و نویسندگان دعوت می‌شود تا برای معرفی هر چه بیشتر این عالم ربانی به جهان اسلام در این همایش شرکت و آثار و مقالات خود را حداکثر تا ۱۵ دی ماه امسال به دبیرخانه این همایش در اراک فاز یک شهید بهشتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار