استاندار مرکزی گفت: :تا سه سال آینده بیش از ۱۰ هزار مسکن در استان مرکزی ساخته می‌شود که بخش عمده‌ای از آن سهم اوقاف است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 20 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید علی آقازاده در دیدار با مدیر کل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به مناسبت دهه وقف افزود: استانداری مرکزی از هیچگونه حمایتی در این راستا دریغ نخواهد کرد.
وی یادآورشد:بخشودگی ۲ ماه کرایه املاک موقوفه تجاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه نیز از جمله اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است که باید قدر دان این مهم بود.
وی افزود:تحولات و رشد روزافزون یکساله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی قابل تقدیر است.
وی اظهارداشت:تحولات،شفاف سازی و بهره گیری بهینه از موقوفات استان مرکزی در طول یکسال گذشته مشهود است و باید قدردان زحمات مدیر کل و کارکنان این اداره کل باشیم .
وی افزود: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در طول یک سال و نیم فعالیت خود هم‌ به لحاظ رفتار و هم در عملکرد سازمانی بسیار موفق عمل کردند که ما شاهد تحولات خوبی در این سازمان هستیم.
استاندار مرکزی افزود:ارزیابی ما این است که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بعد از یک دوره پر فراز و نشیب امروز با مدیریت خوب منشاء اجرای خیلی از خدماتی است که مردم نیاز دارند.
وی ادامه داد:بدون شک اگر اوقاف و امور خیریه خوب عمل کند و از طرفی مردم هم توجیه و حقوق وقف را به خوبی اجرا کنند به ایجاد یک کانون اقتصادی مهم‌در کشور می‌رسیم.
آقازاده اظهار داشت:بازدهی وقف خدمت به نیاز جامعه و حل مشکلات اجتماعی، فعالیت های مذهبی و کمک به نیازمندان است و اگر خوب عمل کنیم بسیاری از فعالیت های اقتصادی رونق گرفته و در رفع نابسامانی‌های جامعه خوب عمل می‌کند.
وی اضافه کرد:یکی از اهداف جمهوری اسلامی اجرای وقف به صورت صحیح است و اگر چه در ۳۰ سال اول انقلاب آموزش چندانی به مردم ارائه نشد اما در ۱۰ سال گذشته اقدامات موثری در این خصوص انجام شده است.
استاندار مرکزی گفت:استان مرکزی یکی از استان های وقفی کشور است و به دلیل برخورداری از منابع وقفی در بین پنج استان برتر کشور می باشد و همه باید کمک کنند تا نیات واقفان به خوبی در این استان اجرایی شود.
وی ادامه داد:اهداف اوقاف خیریه و در راستای کمک به مردم و ایجاد یک شرایط مناسب برای ایجاد مناسبت‌های معنوی است و اگر این مهم در بقاع متبرکه به خوبی انجام شود مردم نیز استقبال می‌کنند.
آقازاده تشریح کرد:هر چقدر ما اوقاف را حمایت کنیم این نهاد هم به خوبی می تواند به وظایف خود عمل کند و اکنون شاهد این امر هستیم که اوضاع اوقاف در استان مرکزی با برنامه و مدیریت شده است.
وی اضافه کرد:امروز برای تبریک دهه وقف و اعیاد ماه ربیع به اوقاف مرکزی سر زده ایم و اینکه از شما بخواهیم در راستای بهبود امور وقفی با هدف گذاری درست این مسیر به درستی طی شود تا مشکلات گذشته حل شود.
استاندار مرکزی اظهار داشت:مسئله اجرای وقف ونیات واقفین و انتقاد مردم مهمترین مشکلات سال‌های اخیر بود که چندین پرونده در این خصوص تشکیل شده و برای حل این مشکل باید آموزش همگانی وقف از سوی دستگاه‌های مختلف به‌خصوص نمایندگان مجلس و قوه قضائیه نهادینه شود.
وی افزود:اگر اوقاف بتواند ماموریت خود را خوب اجرا کند می تواند بخش عمده‌ای از بار مالی و اقتصادی کشور را به دوش بکشد.
آقازاده تاکید کرد:اگر متولی‌گری و نگهبانی اوقاف از نیات واقفین به خوبی انجام شود این نهاد می تواند در پروژه‌های اقتصادی سهیم شود.
وی یادآورشد: توافق‌نامه مشارکت اوقاف استان مرکزی با وزارت راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن یک اقدام شایسته بود که اولین بار در استان مرکزی اتفاق افتاد که در این طرح۶ هزار مسکن در اراک و ۲۲ هزار مسکن در استان در این طرح ساخته می‌شود که نقش مهمی در شکستن قیمت مسکن خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار