دادستان عمومی وانقلاب شهرستان اراک گفت: بر اساس قوانین و مقررات کشور و مصوبات شورای عالی فضای مجازی هر گونه استفاده نهاد ها و ادارات از شبکه های اجتماعی خارجی ممنوع و تخلف است.
کد خبر: ۹۱۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 20 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،عباس قاسمی افزود: با توجه به تعطیلات مراکز آموزشی هر گونه آموزش از راه دور از طریق این شبکه ها ممنوع است و باید بر بستر شبکه های اجتماعی داخلی باشد.
وی یادآورشد: در نامه ای خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی اعلام شده است در شرایط خاص کنونی کشور، ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت استفاده از فضای مجازی برای آموزش و پرورش دانش آموزان واز طرفی فضای افسار گسیخته پیام رسان های خارجی نظیر تلگرام، اینستاگرام و واتساپ که با وجود برخی از بد افزار ها و چالش ها نظیر چالش مومو و... می تواند برای کودکان و نوجوانان آسیب پذیری شدید روحی، روانی و حتی جانی داشته باشد، بنابراین کلیه ی مدارس و معلمان صرفا از قابلیت های نرم افزار تحت نظارت آموزش و پرورش (شاد) و در صورت ضرورت از پیام رسان های داخلی و بومی استفاده کنند.
قاسمی افزود: چنانچه در بسترهای خارجی ممنوعه، کلاس و آموزشی برگزار شود، فاقد وجاهت قانونی است و دانش آموزان و دانشجویان تکلیفی برای حضور در این آموزشها ندارند و دانشجویان و والدین دانش آموزان می توانند نسبت به این امر از طریق حراست دستگاههای مربوطه شکایت و اعتراض خود را منعکس کنند.
وی گفت: در صورت بروز هرگونه حادثه ناگوار ناشی از استفاده از پیام رسان های خارجی، در راستای مسئولیت کیفری و حقوقی با مسببین و متخلفین با قاطعیت برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار