شهردار اراک گفت: عملیات اجرایی ساخت بلک باکس، امروز به مناسب روز اراک در پارک شهر اراک آغازشد.
کد خبر: ۹۱۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶ 19 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،مهندس شفیعی درباره آغاز عملیات اجرایی بلک باکس در اراک افزود: هنرمندان بویژه هنرمندان تئاتر در شهر اراک درخواست های بسیاری برای داشتن فضایی مناسب برای اجرای نمایش و آموزش دارند.
مهندس شفیعی با بیان اینکه شهر اراک فضاهای زیادی دارد که می تواند در اختیار بخش های مختلف هنری و فرهنگی قرار گیرد، افزود: در خیابان شهید رجایی فضایی به وسعت ۱۵۰۰ مترمربع در اختیار خانه هنرمندان قرار گرفته است که محلی برای اجماع و استفاده همه هنرمندان شهر اراک باشد، همچنین بخشی از ساختمان اسناد تاریخی شهر در خیابان ارسطو در قالب نگارخانه در اختیار هنرمندان قرار داده شده است و در واقع نگاه شهرداری مبتنی بر حمایت از هنرمندان است.
شهردار اراک یادآورشد: در کنار همه این حمایت ها، هنرمندان تئاتر فضای مناسبی برای اجرا و آموزش در اختیار نداشتند که با توجه به شرایط خاص این هنر و نیازمندی به بلک باکس و فضایی تیره و تاریک، شهرداری در راستای تامین این فضا پیشقدم شد و مکانی به وسعت ۱۵۰۰ مترمربع در پارک شهر اجرا می شود که امروز به مناسبت روز اراک عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود.
وی افزود: مهمترین مسئله که باید به آن فکر شود مسئله فرهنگی و هنری است، بنابراین مدیریت شهری به این مسائل توجه دارد و فضاهای موجود در اختیار بخش فرهنگی و هنری شهر قرار می گیرد تا توسعه فرهنگ و هنر اراک را شاهد باشیم.
مهندس شفیعی درباره برآورد مالی این پروژه گفت: در این راستا فعلا بودجه ۳ میلیارد تومانی پیش بینی شده است و تمایل داریم که سال آینده و درست در روز اراک بلک باکس اراک برای بهره برداری تحویل شود و با پیمانکار پروژه نیز این شرط گذاشته شده است و با توجه به تامین بودجه مشکلی وجود نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار