معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در نیمه اول سالجاری ۳۳ واحد صنعتی، تولیدی راکد این استان امسال با پیگیری‌های انجام شده به چرخه تولید و اشتغال بازگشت.
کد خبر: ۹۱۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸ 19 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، عادل لهراسبی افزود: دلایل اصلی رکود واحدهای تولیدی استان مرکزی از سوی تیم‌های تخصصی صنعتی عارضه‌یابی شد و سپس با حمایت‌های مختلفی از قبیل پرداخت تسهیلات، تامین سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه، نیروی انسانی و تامین بازار محصولات، به چرخه تولید بازگشتند.
وی ادامه داد: فعال‌سازی یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در نقاط مختلف کشور در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته که سهم استان مرکزی از این مهم ۷۰ واحد تولیدی است که اکنون ۳۳ واحد احیا و بقیه نیز تا پایان سال به چرخه تولید باز می‌گردند.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی یادآورشد: با وجود مشکلات اقتصادی، استان مرکزی در احیای واحدهای صنعتی راکد رتبه دوم کشور را دارا است و احیای ۳۳ واحد صنعتی راکد در ۶ ماه آمار قابل توجهی محسوب می‌شود.
لهراسبی اظهار داشت: براساس گزارش‌های موجود میانگین واحدهای تولیدی راکد استان مرکزی به نسبت واحدهای فعال، ۱۲ و نیم درصد است درصورتی که این مهم در کشور ۲۲ درصد است و شرایط استان مرکزی از این لحاظ رضایتخش ارزیابی می‌شود.
وی، شمار واحدهای تولیدی راکد استان مرکزی ۳۵۰ واحد اعلام کرد و گفت: احیای این واحدهای تولیدی به مراتب آسان‌تر از ایجاد واحدهای تولیدی جدید است و به هیمن دلیل وزارت صمت نسبت به این مهم توجه ویژه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار