معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: وضعیت روز بازارها به ویژه در شهر اراک نگران کننده است.
کد خبر: ۹۱۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ 19 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهروز اکرمی در شصت و پنجمین جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان مرکزی، افزود: وضعیت روز بازارها در استان مرکزی به ویژه در شهر اراک بسیار نگران کننده بوده و متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی در این اماکن دیده نمی شود، از آنجا که توجه به سلامت مردم همواره برای ما حائز اهمیت بوده در صورت استمرار این شرایط، اماکن مذکور تعطیل خواهند شد.
وی نقش مردم را در پاندمی ها ضروری دانست و گفت:جای خالی عدم استفاده از ظرفیت مردم در مقابله با کرونا ویروس کاملاً محسوس بوده، بر همین اساس دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی، برنامه ریزی هایی برای استفاده از این ظرفیت در نظر دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تاکید کرد: با توجه به بحران مالی در کنار بحران روزافزون بیماری کووید ۱۹، باید در خصوص هزینه ها، مدیریت و کنترل صورت بگیرد.
وی اظهار داشت: ضدعفونی معابر در هیچ یک از نقاط دنیا جوابگو نبوده است، پس نباید کاری که متحمل هزینه های سنگین می باشد و غیر موثر بوده، انجام شود در این میان تنها انجام کار هدفمند مورد نظر است و گندزدایی هدفمند باید با نظر دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام گیرد.
اکرمی، با ابراز نگرانی از افزایش آمار متوفیان بیماری کرونا، افزود: در هفته گذشته تعداد موارد بستری ناشی از ابتلا به کرونا ویروس در شهرستان دلیجان بسیار بالا بوده و در شهرستان شازند نیز به عنوان یک شهرستان کوچک در طی یک هفته یازده نفر از افراد جان باخته اند که باید، علل این موارد تجزیه و تحلیل شود.
وی ادامه داد: باید زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اراک یک تیم علمی به منظور بررسی علل و عوارض یابی مسئله موجود تشکیل شود تا مشکلات موجود برآورد شده و برای حل آنان راهکارهایی ارائه شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی یادآورشد: فعالیت مدارس استان همچنان به صورت غیرحضوری بوده اما باید برای ۳۰ درصد از دانش آموزان که به فضای مجازی دسترسی ندارند، راهکارهایی مناسب اخذ شود، چراکه در این دوران بیماری نباید از علم آموزی چشم پوشی شود.
وی افزود: ارائه گزارش عملکرد هفتگی و اقدامات انجام شده به ستاد می تواند یاریگر ما در خصوص کنترل بیماری کرونا باشد، در راستای تحقق این امر فرمانداری های استان موظف به برگزاری جلسات هفتگی هیات نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی می باشند.
اکرمی افزود: متاسفانه چهل دستگاه اجرایی گزارشی از ارائه خدمات الکترونیکی خود را همچنان اعلام نکرده اند وباید طی هفته جاری این گزارشات اعلام شود، همچنین به منظور حفظ سلامت مردم و جلوگیری از تجمع افراد فعالیت تالارها طی هفته جاری ممنوع است و مجوز برگزاری مراسم ها به هیچ وجه وجود ندارد، در طی هفته جاری دانشگاه علوم پزشکی و اتاق اصناف تصمیمات لازم را اخذ کرده و جمع بندی آن هفته آتی در جلسه ستاد مطرح می شود.
وی تاکید کرد: در راستای کنترل هر چه بهتر این بیماری، دانشگاه علوم پزشکی اراک و اداره ورزش و جوانان در خصوص فعالیت باشگاه های ورزشی باید هر چه سریعتر تصمیم گیری کنندو در خصوص فعالیت باشگاه‌های ورزشی تعیین تکلیف صورت بگیرد، همچنین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز موظف است که هر هفته از مراکز بزرگ صنعتی و کاری استان مرکزی بازدید کند و گزارش عملکرد خود را به دانشگاه علوم پزشکی اراک ارائه دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی هشدار داد: در حال حاضر بیشتر ابعاد این ویروس منحوس همچنان ناشناخته است بنابراین به منظور حفظ سلامت خود و آیندگان باید سیاست های بهداشتی را مطابق شرایط روز دنبال کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار