آیت الله دری نجف آبادی؛
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت:وقف باعث گسترش عدالت در جامعه می‌شود و آثار اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی فراوانی به همراه دارد
کد خبر: ۹۱۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱ 19 October 2020
 
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در دیدار با کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به مناسبت دهه وقف افزود: معرفی جایگاه وقف و شناساندن آثار و برکات این سنت حسنه در جامعه موجب اهتمام مردم به انجام وقف می‌شود.
وی اضافه کرد: شفاف سازی فعالیت‌های موقوفات و همچنین سلامت سازمانی اوقاف و امور خیریه نیز باعث تشویق مردم در امر وقف می‌شود که این مهم باید سرلوحه امور این سازمان و دیگر نهاد‌های فرهنگی و مذهبی قرار گیرد.
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: سنت حسنه وقف به عنوان صدقه جاریه و احسان ماندگار آثار و برکات متعددی داشته و در دین مبین اسلام نیز تاکید زیادی بر آن شده است.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: سنت حسنه‏ وقف یکی از مصادیق بارز احسان و غیرخواهی است که انسان با بهره ‏گیری از تعالیم انبیا آن را از دیرباز بنیان نهاده و در صحنه‏ حیات اجتماعی به ودیعت گذارده است.
وی بیان کرد: وقف باعث گسترش عدالت در جامعه می‌شود و آثار اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی فراوانی به همراه دارد و از تضاد‌های طبقاتی به میزان قابل توجهی می‌کاهد و مشارکت مردم را در امور اجتماعی افزایش می‌دهد.
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، اشتغال‌زایی، کارآفرینی، حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های کشت و صنعت و حمایت از نخبگان از مسائل مهمی است که سازمان اوقاف باید مورد توجه قرار دهد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هم گفت: ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در دهه گرامیداشت وقف (۲۴ مهر تا سوم آبان‌ماه) در استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام واحدی افزود: توزیع پنج هزار سبد معیشتی، برگزاری ۳۵ سلسله نشست تخصصی با اصناف، جوامع علمی، حوزویان، خیران و بازاریان با هدف نهادینه کردن فرهنگ وقف و برگزاری همایش وقف و رسانه با حضور خبرنگاران و مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و نشریه‌های استان مرکزی از جمله برنامه‌های دهه وقف است.
وی در ادامه گفت: برگزاری همایش‌های مختلف بصیرت‌افزایی، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه شاخص استان، عطرافشانی قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار مرکزی برگزاری از دیگر برنامه‌های دهه وقف در استان مرکزی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در خصوص عملکرد یکسال گذشته این نهاد نیز گفت: توزیع ۳۶ سری جهیزیه به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در طرح پیوند آسمانی، کمک به یک‌هزار کودک بی سرپرست به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در طرح دست‌های مهربانی و توزیع یک‌هزار و ۳۰۰ بسته تحصیلی به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در طرح مهر تحصیلی از مهمترین اقدامات یکساله این نهاد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار