کرونا
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی از ممنوعیت ملاقات بیماران بستری در بیمارستان‌های استان مرکزی خبر داد
کد خبر: ۹۱۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲ 18 October 2020
ساعات ملاقات - دانشگاه علوم پزشکی گلستان - بیمارستان شهداء گنبد کاووس
دکتربهمن صادقی‌سده افزود: این ممنوعیت در پی نامه معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اعمال شده است.
وی اظهارداشت: ممنوعیت ملاقات تصمیمی است که در راستای حفظ سلامت هر چه بیشتر مردم و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا گرفته شده و از همه همراهان و خانواده بیماران انتظار می‌رود این موضوع مهم را رعایت کنند.

وی حضور در بیمارستان‌ها برای ملاقات را یکی از موارد مهم انتقال ویروس دانست و گفت: شرایط کنونی ایجاب می‌کند که مردم از حضور در بیمارستان‌ها به ویژه برای ملاقات دوری کنند و از روش‌های دیگری همچون‌تماس تلفنی استفاده کنند.

دکتر صادقی‌سده افزود: ماندن همراه در کنار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز با پرداخت هزینه و داشتن تجهیزات حفاظت فردی و رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی  و پس از تایید دفتر پرستاری یا مددکاری میسر است.

وی گفت: متاسفانه برخی از همراهان برا‌ی ملاقات بیمار کودکان را نیز با خود به بیمارستان می‌آوردند و آنان را در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار داده و باعث می‌شوند حراست بیمارستان مداخله کرده و در مواردی زمینه درگیری فراهم شود.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵۲۶ هزار و ۴۹۰ نفر تا ۲۶ مهر ۹۹ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان نیز به ۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار