شیره انگور
شیره انگور نیز همانند میوه آن، دارای انواع ویتامین‌ها شامل ویتامین آ، ب و ث می‌باشد و همچنین میزان فراوانی از مواد معدنی مانند فسفر،  کلسیم، آهن و منیزیم را در خود دارد
کد خبر: ۹۱۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 18 October 2020
 هر سال در اواخر تابستان و اوایل پاییز فصل چیدن انگور، تهیه شیره انگور و باسلوق است. پس از جمع آوری انگور آن‌ها را در حوض بلند و عمیقی می‌ریزند که زیر آن مجرایی برای تخلیه آب انگور گذاشته شده.  بعد از ریختن نوعی خاک محلی که از کوه‌های اطراف تهیه می‌کنند (برای ته نشین کردن املاح و بالا بردن کیفیت مزه و زلالی شیره) با چکمه‌های مخصوص روی انگور‌ها میروند و آب آن‌ها را از قسمت پایین جمع آوری کرده در تشت‌هایی روی کوره می‌گذارند تا غلیظ شود و در نهایت از شیره به دست آمده برای تهیه شربت و باسلوق نیز استفاده می‌شود
سالانه ۵۷۰۰ تن انگور در خطه هزاوه از توابع شهرستان اراک تولید می‌شود که ۳۰ درصد به مصرف تازه خوری می‌رسد و ۷۰ درصد صرف تولید محصولات جانبی همچون شیره و کشمش می‌شود، براین اساس سالانه حدود ۱۰۱۰ تن شیره در این روستا می‌شود.

طرز تهیه شیره انگور خوشمزه و سنتی به روش هزاوه اراک

خواص شیره انگور (طبیعت و خواص درمانی)

طبع شیره انگور گرم است و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود نیاز دارد، بهترین و مفیدترین ماده غذایی محسوب می شود. برخی از مهترین خواص درمانی شیره انگور به طور خلاصه عبارتند از:

از مهمترین خواص شیره انگور کمک به درمان و رفع کم خونی است.
شیره انگور یک ماده غذایی بسیار مقوی و انرژی زا است و خوراکی مفید برای افرادی که دچار ضعف عمومی هستند محسوب میگردد. متخصصان تغذیه، مصرف شیره انگور را برای کودکان و نوجوانان و زنان باردار توصیه میکنند.
مواد مغذی و ویتامینهای موجود در شیره انگور، آن را به ماده ای مفید برای سلامت و جوانسازی پوست تبدیل کرده است. همچنین استفاده از شیره انگور به صورت موضعی به رفع کک و مک و سفت شدن پوست صورت کمک میکند. به طور کلی استفاده از عصاره انگور و فراورده های جانبی تهیه شده ازآن، به دلیل خواص معجزه آسای این میوه برای پوست، در مواد و لوازم آرایشی و بهداشتی زیاد است.
از دیگر خواص شیره انگور برای بدن، کمک به دفع اوره و اسید های غیر مفید بدن می باشد. متخصصان طب سنتی شیره انگور را یک پاک کننده قوی برای معده و روده می دانند.
استفاده مداوم شیره انگور همراه با کمی پودر زعفران، برای درمان ضعف اعصاب، رفع غم، ناراحتی و غضب شدید مفید است.
استفاده از شیره انگور برای مبتلایان به بیماری صرع مفید بوده، باعث کاهش حملات بیماری میگردد.
آنتی اکسیدانهای موجود در شیره انگور و اسید امینه های ضروری موجود در آن همانند خواص انگور باعث شده، مصرف این ماده مفید غذایی باعث افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به درمان برخی بیماریها گردد.
از خواص شیره انگور و مزایای مصرف آن برای زنان، تاثیر مثبت این شیره بر دستگاه تناسلی زنان و عملکرد بهتر تخمدانها است.

عمدکس » خرید و فروش عمده شیره سفید انگور 430گرمی از تولیدکننده زرین تاک  قیمت پخش شیره سفید انگور 430گرمی در عمده فروشی اینترنتی عمدکس

ارزش غذایی شیره انگور

شیره انگور نیز همانند میوه آن، دارای انواع ویتامین‌ها شامل ویتامین آ، ب و ث می‌باشد و همچنین میزان فراوانی از مواد معدنی مانند فسفر،  کلسیم، آهن و منیزیم را در خود دارد.

گوشفیل

قیمت شیره انگور طبیعی امسال بصورت عمده - بازار خرید و فروش شیره خرما | شره  پزی

نهمین جشنواره انگور هزاوه برگزار می‌شود

هزاوه - همیار گشت

 

روستای هزاوه

قیمت خرید شیره انگور اراک در نقاط مختلف ایران - بازار خرید و فروش انواع شیره  انگور | شیره انگور

 

شیره انگور - نمایش محتوای تولیدات ویژه - صدا و سیمای مرکزی

شیره انگور - نمایش محتوای تولیدات ویژه - صدا و سیمای مرکزی

آئین شکرگزاری برداشت انگور در روستای هزاوه

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار