رییس روابط عمومی دانشگاه اراک گفت:نانو پوشش ضد ویروس کرونا که چندی پیش توسط محققین دانشگاه ساخته شد، به تولید انبوه و اجرای موثر رسید.
کد خبر: ۹۰۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵ 15 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،حسین مستعان افزود:نانوپوشش که چندی پیش توسط دکتر مهدی رئوفی عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه اراک ساخته شد به تولید انبوه رسید.
وی یادآورشد: این نانو پوشش به صورت مایع روی سطوح لایه نشانی شده و باعث پاکیزگی سطح نسبت به انواع ویروس کوید ۱۹ و آنفلوآنزا و HIV و باکتریها و میکروب ها می شود.
وی افزود:میزان تاثیرگذاری این نانوپوشش بیش از سه روز بر روی دست و با ماندگاری بیش از سه سال بر روی سطوح است.
مستعان اظهارداشت:این نانو پوشش با جذب اشعه نور از سوی نانو پوشش قرار گرفته و سطوح مواد فتوکالیست موجود در آن فعال شده و توانایی از بین بردن آلاینده ها و مولکول های آلی را دارد .
وی افزود:این پوشش بر روی سطوح از قبیل آسانسور، لپ تاپ، موبایل، اتومبیل، دیوار اتاق جلسات، دیوار سالن های ورزشی و هر جایی که تردد افراد در آنجا زیاد باشد و نیاز به ضدعفونی پیوسته دارند، قابل اعمال است.
وی گفت:در سال جهش تولید دانشگاه اراک مفتخر است که محصولات دانش بنیان و فناورانه خود را برای رفع نیازهای ضروری جامعه بالاخص بیماری ناشی از ویروس کوید ۱۹ به آحاد مردم ارائه می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار