معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر استان مرکزی گفت :تاسیسات گردشگری استان در چرخه استاندارد سازی کیفیت خدمات گردشگری قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۰۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 14 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید حسن حسینی افزود: در روند اجرای این طرح تمامی امکانات و تجهیزات کمی و کیفی ارائه خدمات با استاندارد‌های روز جهانی تطبیق داده شده و به روزرسانی می‌شود.
معاون گردشگری استان مرکزی در ادامه افزود: تا پایان سال جاری تمامی تاسیسات گردشگری استان دارای گواهی استاندارد سازی کیفیت خدمات گردشگری می شوند و این گواهینامه از سوی وزارت میراث فرهنگی صادر می شود.
حسینی یادآورشد: با برگزاری این کمیسیون ۹۰ درصد تاسیسات گردشگری استان مرکزی مشمول گواهینامه سه ساله استاندارد سازی از سوی اداره کل میراث فرهنگی این استان می شوند.
او افزود: طبق بخشنامه ابلاغی از وزارت میراث فرهنگی کشور تمدید پروانه بهره برداری تمامی تاسیسات گردشگری مستلزم ارائه گواهی استاندارد کیفیت خدمات گردشگری هستند و این اماکن با ضوابط کمی و کیفی تطبیق پیدا کرده و موظف خواهد شد تا خدمات را براین اساس ارائه دهند.
حسینی گفت: در همین راستا روز گذشته نیز برای تشکیل کمیسیون درجه بندی تاسیسات گردشگری شهرستانهای محلات و خمین مورد بازدیدکارشناسی قرار گرفتند.
معاون گردشگری استان مرکزی افزود: تاکنون هتلهای استان درجه بندی شده اند و تمامی هتلهای استان گواهی استاندارد سازی آنها در مرحله صدور است و تا پایان سال جاری سایر تاسیسات گردشگری شامل: واحدهای پذیرایی بین راهی، اقامتگاه های بومگردی و سفره خانه های سنتی با توجه به شیوه نامه ارزیابی و درجه بندی تدوین شده از وزارت میراث فرهنگی کشور در حال ارزیابی اولیه کیفیت خدمات گردشگری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار