مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: برای جبران خسارت های احتمالی طبیعی مانند سرما و گرما و یا بادزدگی پیش بینی می شود۲۴۱ هزار هکتار از گندم استان تحت پوشش بیمه قرارگیرند.
کد خبر: ۹۰۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶ 14 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا کیشانی افزود: در این زمینه باید صندوق بیمه کشاورزی با استقرار کارگزاری های خود در سطح شهرستان ها و پیگیرجدی این موضوع باشند تا بتوانیم این عدد را محقق کنیم.
وی با اشاره به اهم برنامه های سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی یادآورشد: طبق این برنامه ها در استان باید در سال زراعی مذکور ۴۵ هزار و ۱۰۰ هکتار گندم آبی و ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم زیر کشت برود و از این مقدار گندم زیر کشت ۳۹۳ هزار تن گندم در سال آینده تولید شود.
وی افزود: در سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ در راستای حفاظت و افزایش مواد آلی خاک یکی از برنامه های سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی زیر کشت بردن ۳۷۰۰هکتار گندم آبی به روش کشاورزی حفاظتی است. کیشانی ادامه داد: در راستای بهره وری از آب و راندمان آبیاری،اجرای ۲۳۲۷هکتار کشت گندم به روش آبیاری میکرو و یا تیک هدفگذاری شده است.
کیشانی یادآورشد: برای آموزش کشاورزان و توانمندسازی زارعین گندم کار برنامه های آموزشی پیش بینی شده است.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی اظهارداشت: برگزاری ۴۱ کارگاه آموزشی برای کشاورزان و زارعین گندم کار استان با عناوین تغذیه، روش نوین آبیاری، کنترل عوامل خسارت زا، اصول کاشت و استقبال از تجربیات کشاورزان پیشرو در بهره وری آب و نظارت بر برداشت و غیره از جمله عناوین این کارگاه های آموزشی است.
وی گفت: برای بررسی کیفی گندم تولیدی استان سالانه تعدادی نمونه به آزمایشگاه تخصصی وزارت خانه در تهران ارسال می شود که امسال ارسال ۵۷ نمونه گندم آبی برای آزمایش در برنامه قرار گرفته است. کیشانی افزود: در سال زراعی آینده پیش بینی می کنیم ۵۵ هزار هکتار مبارزه با علف های هرز،۲۳۰ هزار هکتار مبارزه با سن گندم و کنترل ۹ هزار هکتار سایر عوامل بیماری زا برای حفظ کمی و کیفی گندم و جلوگیری از عوامل خسارت زا زنده در برنامه کاری این سازمان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار