رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با انجام اقدامات جهادی، ۸۰ درصد پرونده های معوق دادگستری استان امسال مختومه شده‌است.
کد خبر: ۹۰۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 13 October 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جریان سفر به حوزه ی قضایی آشتیان و در دیدار با امام جمعه این شهرستان افزود: دستگاه قضا قدم‌های بزرگی در مدت کوتاهی برداشته که یکی از نمونه‌های آن کاهش پرونده‌های معوق است.
وی یادآورشد: با روحیه تحولی و جهادی و انقلابی و پیگیری بسیار مجدانه رئیس دستگاه قضا و به تبع آن استان مرکزی نزدیک به ۸۰ درصد پرونده‌های معوق درسالجاری مختومه شد که موجب رضایتمندی مردم شده است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: امروز دستگاه قضا کمر همت را بسته که تا حد توان عدالت را اجرا و اعتمادزایی کند، مردم در شرایط سختی قرار دارند و نباید اعتماد را از آنها سلب کرد.
وی شعار محوری دستگاه قضا را تکریم مراجعین برشمرد و گفت:به دنبال این هستیم کسی از اخلاق و رفتار دستگاه قضا گلایه نداشته باشد و اگر گلایه‌ای هم باشد از قلم باشد، چرا که قلم قضات باید قاطع باشد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی اظهارداشت: یکی دیگر از اولویت‌های مهم این است که قضات به حدی از دانش و تجربه دست پیدا کنند که میزان خطا در رسیدگی به پرونده‌ها کاهش یابد و از میزان خطاها کاسته شود، تا ریزش اعتماد عمومی از بین رفته و اعتمادزایی کنیم، چرا که باور داریم مردم مهم‌ترین مولفه امنیت ملی هستند و نباید این سرمایه را به واسطه بی‌اعتمادی از دست داد.
وی ادامه داد: برخورد با فساد نیز از دیگر سیاست‌های مهم قوه قضاییه است، کار بسیار سختی را آغاز کرده‌ایم، دست‌انداز‌ها و سنگ‌اندازی‌های بزرگی پیشرو خواهیم داشت، اما با تمام توان در مقابله با فساد ایستادگی خواهیم کرد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: شهرستان‌ها باید شورای فرهنگ عمومی را فعال کرده و با جدیت به مسائل و مشکلات اجتماعی جامعه ورود کنند و با آسیب شناسی آن ها به رفع معضلات بپردازند.
امام جمعه شهرستان آشتیان هم گفت: رضایت‌مندی که امروز مردم از دستگاه قضا دارند، در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا نیشابوری افزود: امروز به واسطه اقدامات ارزشمند دستگاه قضا امید به جامعه بازگشته و دیوار بی‌اعتمادی مردم از بین رفته است.
حضور در گلزار شهدای شهرستان آشتیان و گلباران قبور شهدا، دیدار و گفت‌وگو با قضات و کارکنان دادگستری آشتیان، دیدار با اعضای شورای تامین شهرستان از برنامه‌های سفر یک روزه رئیس کل دادگستری استان مرکزی به شهرستان آشتیان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار