مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت:خیران استان در طول یکسال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی و مرمت بقاع متبرکه استان کمک کردند.
کد خبر: ۹۰۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 13 October 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام عبدالله واحدی در نشست خبری به مناسبت دهه وقف در جمع خبرنگاران افزود: هم اینک عملیات اجرایی مرمت در چند بقعه متبرکه جریان دارد.
وی از ثبت ۲۸ وقف جدید به ارزش ۵۲ میلیارد ریال در نقاط مختلف استان مرکزی درسالجاری خبرداد وگفت: از مجموع ۲۸ موقوفه جدید ۲۵ مورد انفرادی و سه مورد دیگر وقف مشارکتی است.
وی از احداث بیش از ۱۰هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن تا افتتاح ۱۵نیروگاه انرژی خورشیدی بقاع متبرکه در دهه وقف خبر داد وافزود: توزیع ۱۴ سری جهیزیه به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، حمایت از ۲۰ خانواده زندانیان به ارزش ۲ میلیارد ریال، تکریم مدافعان سلامت و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت با محوریت بیمارستان موقوفه آیت‌الله خوانساری اراک، نشست با اصحاب رسانه و افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح نیروگاه خورشیدی از برنامه‌های دهه وقف استان مرکزی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی یادآورشد: بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در دهه وقف (۲۴ مهر تا سوم آبان‌ماه)در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.
حجت‌السلام واحدی افزود: توزیع پنج هزار سبد معیشتی در طرح احسان ماندگار ، برگزاری ۳۵ سلسله نشست‌ تخصصی با اصناف، جوامع علمی، حوزویان، خیران و بازاریان با هدف نهادینه کردن فرهنگ وقف و برگزاری نشست تخصصی وقف و رسانه با حضور خبرنگاران و مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و نشریه‌های این استان از جمله برنامه‌های دهه وقف است.
وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های مختلف اعم از بصیرت‌افزایی ، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه شاخص استان، عطرافشانی قبور مطهر شهدا ، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و دیدار با استاندار مرکزی از دیگر برنامه‌های دهه وقف در استان مرکزی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: در دهه وقف ، تجلیل از فعالان حوزه وقف با عنوان همایش یاوران وقف ، برپایی ۱۱ایستگاه همه واقف باشیم و برپایی خیمه‌های معرفت در هشت بقعه متبرکه با هدف ترویج سنت حسنه وقف پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه دهه وقف از پنجشنبه ۲۴ مهر آغاز و تا شنبه سوم آبان نیز ادامه دارد گفت : هر روز از دهه وقف با یک عنوان نامگذاری شده است.
وی با اشاره به عناوین روزهای دهه وقف افزود:روزهای این دهه با عناوین، وقف کارکرد رسانه در فرهنگ سازی وقف، نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع)، نقش وقف در عمران و آبادانی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، نقش سازمان‌های مختلف در توسعه فرهنگ وقف، نقش وقف در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی، کارکرد وقف در اقتصاد پایدار و جهش تولید، جایگاه وقف در حوزه آموزش و توسعه علم، خدمات اجتماعی نهاد وقف، نقش مردم در صیانت از موقوفات و نقش وقف در حوزه سلامت نامگذاری شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی درباره عملکرد یکسال گذشته این نهاد گفت: توزیع ۳۶ سری جهیزیه به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در طرح پیوند آسمانی ، کمک به یک‌هزار کودک بی سرپرست به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در طرح دست‌های مهربانی ، توزیع یک هزار و ۳۰۰ بسته تحصیلی به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در طرح مهر تحصیلی از مهمترین اقدامات یکساله این اداره کل است.
حجت‌السلام واحدی یادآورشد: توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه به ارزش ۷۵ میلیارد ریال، کمک به ۵۰۰ بیمار نیازمند به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در طرح مهر تندرستی ، توزیع بسته‌های بهداشتی به ارزش۲۵ میلیارد ریال (شامل ماسک ، دستکش ، مواد ضد عفونی کننده و گان بیمارستانی) ، آزادسازی ۱۰ زندانی جرائم مالی غیر عمد با پرداخت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و حمایت از ۵۰ خانواده زندانی از دیگر اقدامات یکسال گذشته اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است.
وی افزود: ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح ملی مسکن به سازمان اوقاف و امور خیریه واگذار شده که از این تعداد بین ۱۰ الی ۱۲ هزار واحد توسط اوقاف و امور خیریه استان مرکزی و در سطح استان به ویژه شهر اراک احداث خواهد شد که عملیات اجرایی آن ها به زودی آغاز می شود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی ادامه داد: عملیات احداث ۱۵ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۰۰ کیلووات در مجاورت ۱۴ بقعه متبرکه و یک موقوفه در سطح استان به ارزش ۵۵ میلیارد ریال در یک سال گذشته آغاز شده که تعدادی از آنها همزمان با دهه وقف امسال افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.
حجت‌الاسلام واحدی افزود: توزیع پنج هزار سبد کالا و ۲۰ هزار پرس غذای گرم در طرح شمیم حسینی در دهه اول ماه محرم از دیگر اقدامات این اداره کل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار