فرمانده انتظامي شهرستان دلیجان از شناسايي و دستگيري فردی که در چهار فقره کلاهبرداری اقدام به برداشت مبلغ یک میلیارد ریال از كارت هاي بانكي افراد بيسواد و کم سواد کرده بود در سطح شهرستان های دلیجان و خمین کرده بود، خبرداد.
کد خبر: ۹۰۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 12 October 2020


به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ " مجتبی جمالی " افزود: در پي شكايت تعدادی از مالباختگان از شخصي ناشناس که با حضور در جلوي باجه هاي خودپرداز سطح شهرستان دلیجان،با ترفندی متقلبانه اقدام به سرقت کارت هاي بانکي افراد بيسواد و کم سواد و برداشت غير مجاز از حساب آنها می کرد، موضوع با جديت در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي قرارگرفت.
این مقام انتظامی اظهارداشت:کارآگاهان پلیس با هماهنگی با دستگاه قضائی و پس از انجام يک سري اقدامات اطلاعاتي، سرانجام موفق به شناسایی فرد مورد نظر در عملياتی غافلگيرانه درمخفيگاهش شدند.
وی یادآورشد: متهم در بازجویی های اولیه به برداشت یک میلیارد ریال از کارت بانکي ۴ نفر از افراد کم سواد و بيسواد در سطح شهرستان های خمین و دلیجان اعتراف کرد.
فرمانده انتظامي شهرستان دلیجان افزود: شیوه این فرد کلاهبردار با ترفند کمک به افراد مسن و کم سواد و پس از جلب اعتماد آنها، در ابتدا کارت بانکی این افراد را برای کمک دریافت می کرده و سپس در یک فرصت مناسب کارت بانکی آنها را با کارت های بانکی تاریخ گذشته و تقلبی تعویض و اقدام به برداشت از حسابشان می کرده است.
سرهنگ جمالی در پایان با اشاره به این که متهم پس از تشكيل پرونده و معرفی به دستگاه قضائي، با صدور قرار قانونی روانه زندان شد گفت: مجرمان با شيوه و شگردهاي مختلف اقدام به سرقت مي کنند که لازم و ضروري است که شهروندان و به ویژه افراد کم سواد، يا با رعایت كامل هشدارهاي پليسی،همواره در هنگام استفاده از عابر بانك های خود، از یکی از افراد مطمئن و قابل اعتمادشان را کمک گرفته و از ارائه رمز عبور خود به ديگران خودداري کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار