مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کلانشهر اراک از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۲ روز هوای پاک را تجربه کرده است.
کد خبر: ۹۰۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 11 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،رضا میرزایی در دومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی با اشاره به ادامه دار بودن روند کاهشی آلودگی هوا در شهر اراک از سال ۱۳۹۵ تاکنون، افزود: در سال جاری تا امروز، ۳۲ روز پاک، ۱۵۹ روز سالم و ۱۴ روز ناسالم برای گروه های حساس به ثبت رسیده است .
وی اظهارداشت: در سال جاری عوامل آلاینده هوای شهر اراک برای ۱۳ روز ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون و یک روز دی اکسید گودگرد ناشی از اورهال پالایشگاه امام خمینی شازند بوده است.
میرزائی گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعتی، زیست محیطی و ... شاهد کاهش ۳۸ درصدی روزهای ناسالم در شهر اراک طی یک سال اخیر هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: علیرغم اینکه شهر اراک در بین هشت شهر آلوده کشور قرار دارد اما خوشبختانه به لحاظ برخورداری از تعداد روزهای هوای پاک پس از تبریز ، با ۳۲ روز هوای پاک در سال جاری در جایگاه دوم کلانشهرهای آلوده کشور قرار گرفته است،همچنین به لحاظ ثبت روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس پس از شهرهای اهواز، تهران و اصفهان با ۱۳ روز ناسالم در جایگاه چهارم جدول کلانشهرهای آلوده جای دارد.
گفتنی است انجام تحلیل نتایج سنجش اثرات بیولوژیک آلاینده ها برکارکنان ایرالکو توسط کارگروه تخصصی ، الزام بر انجام معاینه فنی موتورخانه ها و سیستم احتراقی ادارات و دستگاههای دولتی و اجرای کامل مراحل سه گانه طرح کهاب در جایگاه های سوخت رسانی شهر اراک تا پایان سال جاری ازجمله مصوبات این کارگروه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار