رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: بسته حمایت از صادرات غیرنفتی در سال ۹۹ در راستای تحقق بند ۱۰ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است.
کد خبر: ۹۰۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵ 10 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی با حضور معاون هماهگی امور اقتصادی استاندار و سایر اعضاء برگزار شد ،در این جلسه ، سعید جعفری کرهرودی ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی ، با تشریح بسته حمایت از صادرات غیرنفتی در سال ۹۹ و اهمیت موضوع صادرات گفت: بسته حمایتی مذکور در راستای تحقق بند ۱۰ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی پیرامون حمایت همه جانبه و هدفمند از صادرات کالاها و خدمات ، افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی و خدمات صادراتی با اولویت کشورهای همسایه و اتحادیه اوراسیا است .
وی یادآورشد: حمایت از زیرساختهای صادراتی شامل توسعه و تجهیز زیرساختهای نمایشگاهی،پایانه های صادراتی سردخانه،انبار و ... و توسعه فعالیتهای تجاری و ترویجی در بازارهای خارجی به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است.
وی افزود:در این بسته حمایتی نحوه استفاده از منابع اعتباری و مشوق های صادراتی بیان شده است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی با ارائه گزارش وضعیت بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط صادرکنندگان استان بیان کرد: در لیست اعلامی بانک مرکزی تعداد ۲۸۸واحد تولیدی و غیر تولیدی در طی سال ۹۷و ۹۸اقدام به صادرات کرده اند که از این تعداد ۱۰۹واحد تولیدی و ۵ واحد غیر تولیدی بالای ۷۰ درصد اقدام به بازگشت ارز به داخل کشور کردند.
در انتهای جلسه تعدادی از صادرکنندگان مسائل و مشکلات خود را در حضور مسئولین استان مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار