رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سلامت جسمی هر فرد در جامعه از ارزش بالایی برخوردار است، اما سلامت روانی افراد نیز دارای اهمیت زیادی است و نباید از آن غافل شد.
کد خبر: ۹۰۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰ 10 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: این نکته که سلامت روان، سلامت جسم و بدن را به دنبال دارد، مورد غفلت واقع شده و متاسفانه در اغلب موارد، بی توجهی به بیماری های روانی، منجر به بروز بیماری های جسمی نیز می شود.
وی با اشاره به تعریف سلامت روان، اظهار داشت: سلامت روان یعنی کیفیت زندگی یک فرد که می تواند توانایی های خود را شناسایی کند و با استرس های روزمره به راحتی کنار بیاید، یک فرد سالم از لحاظ روانی باید بتواند به راحتی کار کند و با جامعه در مشارکت باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: اضطراب، افسردگی و وسواس از مهمترین اختلالات و شایع ترین بیماری های روانی هستند و اگر فردی در خود و یا اطرافیان خود این علایم را دید، هر چه زودترباید به فکر مداوای آن باشد.
وی تاکید کرد: مردم اختلالات روانی را جدی بگیرند، چراکه آنها هم یک بیماری هستند و مزمن شدن آن ممکن است به قیمت جانتان تمام شود.
دکتر جمالیان به شیوع ویروس کرونا و تحمل فشارهای روحی و روانی بسیار زیاد توسط مردم اشاره کرد و گفت: فشارهای روانی مستقیما بر روان مردم اثرگذار نیست، ولی به عنوان یک عامل مضطرب کننده می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.
وی یادآور شد: کرونا مستقیما بر روان تاثیرگذار نیست، ولی بی‌تردید تبعات روانی را در پی دارد که می‌تواند زندگی روزمره را دچار اختلال کند و این مهم درمان‌های خاص خود را می‌طلبد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین با اشاره به اینکه یکی از عوارض مواجه با فشار روانی اجتماعی اپیدمی کرونا، ابتلا به رفتارهای وسواس گونه و افکار مزاحم است و این افکار، افکار مزاحم زندگی اند و می‌توانند ما را دچار عذاب کنند، گفت: باید راهکارهایی را برای مقابله با این رفتارها داشته باشیم، افکار اذیت کننده باید از ما دور شوند و باید برای حفظ آرامش خود و اطرافیانمان افکار مزاحم را از خود دور کرده و به ایجاد آرامش در این فضا کمک کنیم.
گفتنی است ۱۰ اکتبر، روز جهانی سلامت روانی نامگذاری شده، این روز در سال ۱۹۹۲ توسط سازمان بهداشت جهانی به جهت توجه بیشتر به اختلالات روانی، تاثیرات منفی آنها بر جوامع و پیشگیری از آنها برگزیده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار