رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: تشخیص سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری کرونا بسیار مشکل بوده و فقط با تست آزمایشگاهی امکان پذیر است.
کد خبر: ۹۰۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹ 10 October 2020


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سعید محمد دوست افزود: با توجه به هزینه گزاف تست بیماری کووید ۱۹ و عدم امکان دسترسی آن برای همگان و از سوی دیگر، کمبود کیت های تشخیص این تست به همشهریان توصیه می کنیم، پروتکل های بهداشتی را رعایت و سعی کنند که از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند، چراکه با توجه به مشکلات ذکر شده بهترین راه ممکن است.
وی اظهار داشت: با نزدیک شدن به فصل سرد سال و پیش رو بودن برف و باران، کاهش دما و برودت هوا و بسته شدن پنجره‌ها و درب های ساختمان ها و با توجه به رفت و آمدهای روزانه مردم امکان آلودگی دوچندان می شود.
رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک با اشاره به اینکه زدن ماسک تاثیر زیادی در قطع زنجیره ی انتقال دارد و از اصناف می خواهیم به کسانیکه ماسک نمی زنند، ارائه خدمت نکنند، تاکید کرد: در مقابل از همشهریان هم می خواهیم داخل مغازه ها و اماکنی که فروشندگان آن از ماسک استفاده نمی کنند، نروند و با خرید نکردن از وی، به نوعی این فرد متخلف را جریمه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، سریع با شماره های ۱۹۰ یا ۴۰۳۰ تماس گرفته تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
وی یادآورشد: رعایت موارد ذکر شده و همکاری همه جانبه مردم با مسئولین و برخورد با متخلفان، باعث می شود افراد ناآگاه و وظیفه نشناس، به فکر و تامل فرو رفته و زین پس رعایت کنند.
دکتر محمددوست گفت: به مردم توصیه می کنیم، از حضور در جوامع و خروج از منزل به غیر از کارهای ضرور به جد خودداری کنند و در صورت خروج با زدن ماسک، فاصله اجتماعی مناسب را نیز با دیگران رعایت کنند.
رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک با اشاره به آغاز طرح ضربتی و تشدید نظارت ها، افزود: امیدمی رود مردم نیز با رعایت موازین بهداشتی برای حفظ سلامت خود و خانواده شان ارزش قائل بوده و به حقوق اجتماعی شهروندی نیز احترام گذاشته تا بتوانیم از شر این ویروس رها شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار