نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: زنده نگاه داشتن قیام عاشورا یکی از مهمترین عوامل بازدارنده ناهنجاری ها در جامعه است که وحدت، همبستگی و حرکت به سمت خودباوری را به همراه دارد.
کد خبر: ۹۰۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱ 09 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه افزود: دهه آخر ماه صفر بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد خود در ۲ ماه عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) است و باید از این فرصت استفاده شود.
وی یادآورشد: فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی (ع) بر پایه ظلم ستیزی و سازش نکردن با ظالم بنا شده و ابعاد این فرهنگ روز به روز در جهان متجلی می شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) یکی از با عظمت‌ترین نهضت‌ها در دنیا و تاریخ بشیریت است گفت:باید همه اندیشمندان، نویسندگان و نخبگان علمی در این خصوص به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که از این ظرفیت بزرگ به نحو احسنت برای خنثی سازی توطئه دشمنان استفاده شود.
وی اضافه کرد: اگر امسال فرصت حضور در آئین راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) برای مردم ایران فراهم نبود اما اربعین در تمامی خانه‌های مردم برگزار و عشق و ارادت مردم به حضرت سیدالهشدا(ع) با شکوه خاصی به منصه ظهور گذاشته شد.
وی دربخشی دیگری ازسخنان خود گفت:استفاده از ماسک درصد قابل توجهی از ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد که این مهم باید در تمام لایه‌های مختلف جامعه جدی گرفته شود.
وی افزود: کنترل ویروس کرونا و بازگشت به شرایط عادی منوط به همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.
امام جمعه اراک یادآورشد: تمامی افراد جامعه در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، بنابراین تا ساخت واکسن و قرار گرفتن در دسترس عموم مردم باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدی گرفته شود.
وی گفت: مردم استان مرکزی به خصوص خیران در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه کارنامه موفقی از خود به جا گذاشتند و انتظار می‌رود در مرحله بعدی این رزمایش در دهه آخر ماه صفر نیز مردم، خیران و دستگاه‌های مختلف اجرایی همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار