رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از خبرنگاران خواست تا دانشگاه علوم پزشکی را در کنترل و مدیریت این بیماری کمک کنند.
کد خبر: ۹۰۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 07 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سیدمحمد جمالیان در نشست خبری که بصورت مجازی برگزارشد، با انتقاد از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان افزود: مدیران دستگاه های اجرایی میدان مبارزه با کرونا را خالی کرد‌ه‌اند.
وی یادآورشد:متاسفانه بازدیدهای اخیر که به همراه معاونین و بازرسان از سطح شهر صورت گرفت نشان داد، هنوز عده ای از مردم فرهنگ زندگی با کرونا را یاد نگرفته اند و آن را همچنان جدی نمی گیرند که از جمله این افراد می توان به مشاغل و کسبه های مختلفی که هنوز ماسک نمی زنند و فقط از روی ترس و تذکر و برخورد قانون، پروتکل ها را رعایت می کنند، اشاره کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: وضعیت در بازار سرپوشیده، آرامستان، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و ... اصلاً مناسب نیست و فاصله ایمن و سایر نکات بهداشتی، نادیده گرفته می شود.
وی افزود: اصحاب رسانه با تکیه بر قلم پر توان خود می توانند زمینه آموزش‌های لازم را به مردم فراهم کنند تا این حجم از سهل انگاری هایی که در سطح استان دیده می‌شود و عاقبت خوشی هم ندارد، کمتر شود.
متولی سلامت استان مرکزی افزود: زمانی که در یک کشور، شخص اول که فردی بسیار دلسوز و مجتهد است می فرمایند مطابق پروتکل های ملی و بهداشتی باید رفتار شود، نشان از اهمیت موضوع و جدی بودن قضیه دارد.
وی اظهار داشت: اینکه چرا در استان مرکزی هنوز تعدادی برخلاف پروتکل های بهداشتی رفتار می کنند و تاوان این امر را کارکنان بهداشتی و درمانی باید بدهند را باید تجزیه و تحلیل کرد.
دکتر جمالیان با اشاره به اینکه تعامل دانشگاه با اصحاب رسانه باید بیشتر از گذشته شود، اضافه کرد: در یک بحران نمی توان تنها و یک تنه با تمامی مشکلات مبارزه کرد، بلکه هر اداره، صنف و ارگانی باید مسئولیت پذیر بوده و در حوزه فعالیت خود افراد متخلف را شناسایی و با آنها برخورد کند، اما متاسفانه هنوز گزارشات قابل قبولی از هیچ ارگانی به دانشگاه علوم پزشکی واصل نشده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه امیدمی رود در روزهای آتی تمامی ارگانها و سازمانها با دانشگاه علوم پزشکی اراک همکاری لازم را به عمل آورند، یادآورشد: نباید به راحتی از کوتاهی یکدیگر چشم‌پوشی کنیم، در همین رابطه باید کمیته ای نظارتی متشکل از اعضا و نمایندگان دستگاه های مربوطه با هدف نظارت سخت گیرانه بر پروتکل های بهداشتی تشکیل شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک صنعتی بودن استان، مراودات بالا با استان های دیگر و در شاه راه مواصلاتی کشور بودن را ۳ دلیل عمده وضعیت بد استان مرکزی دانست و گفت: کادر بهداشتی و درمانی بعد از حدود هشت ماه دیگر تاب و توان روزهای نخست را ندارند و اگر آن عده از مردم که نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند به همین رویه ادامه دهند، آینده ی بسیار مبهم و خطرناکی در انتظار همه خواهد بود.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در باره پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج)، اظهارداشت: متاسفانه علیرغم تمامی تلاش ها و پیگیری ها و پا در میانی افراد پیشکسوت در این راه، مدت هاست که به این نتیجه رسیده ایم که شرکت کومار در اجرای این کار ناتوان است و نمی‌تواند مطالبات کارگران خود را پرداخت کند و در اثر این ناتوانی و غفلت بهترین فصل ساخت و ساز را از دست دادیم.
دکتر جمالیان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این تقاضای زیاد و بی مورد مردم جامعه برای تهیه و تزریق واکسن آنفولانزا علمی نیست و تزریق واکسن آنفولانزا برای گروه‌های پرخطر و هدف در اولویت است.
وی تاکید کرد: سیاست استان مرکزی با بقیه استان‌ها در زمینه مبارزه با کرونا از لحاظ وجود زیرساخت های لازم متفاوت است چرا که در استان های دیگر در هر بیمارستانی یک الی دو بخش مختص به کرونا وجود دارد، ولی تجربه ۸ ماهه نشان می دهد این روش در استان مرکزی مناسب نیست.
وی افزود:در حال حاضر تنها بیمارستانی که اورژانس تنفسی دارد بیمارستان امیرالمومنین(ع) است و بیماران کرونایی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) و آیت الله خوانساری بستری می شوند و در صورت اجبار استفاده از بیمارستان سوم سعی می کنیم بیماران کرونایی را در ساختمان های جداگانه بستری کنیم که سلامت سایر بیماران به خطر نیافتد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: در حال حاضر بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) به عنوان تنها سانتر تروما و جراحی با ۱۹۶ بیمار در حال ارائه خدمت است، تنها سانتر زنان نیز بیمارستان آیت الله ‌طالقانی است، اما ممکن است در میان این بیماران افراد کرونایی نیز باشند که در این صورت این افراد در اتاق های ایزوله هر بخش بستری خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار