مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت :از سال ۹۸پروژه ارتقای امنیت غذایی در استان مرکزی به مرحله اجرا درآمده است.
کد خبر: ۹۰۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ 04 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، ‌علیرضا کیشانی افزود: این پروژه با هدف افزایش تولید ۲۵درصدی در اراضی دیم با راهکارهای زراعی و به نژادی به مرحله اجرا درآمده است.
کیشانی با اشاره به مواردی که زمینه افزایش تولید را فراهم می کنند توضیح داد: عواملی مهم مانند نفوذ بذرگواهی شده و ارقام مقاوم به بیماری ها وبهره برداری از آب باران و رعایت تناوب باعث افزایش تولید می شود.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان اضافه کرد:برنامه سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی در سال جاری این است که ۴۰هزارهکتار از اراضی گندم ، ۲هزار و۴۰۰ هکتار کشت‌نخود ، ۲هزار و۴۰۰ هکتارکشت جو و ۵۰۰هکتار علوفه دیم را دراین طرح سازماندهی کند.
کیشانی درباره هدف طرح ارتقایی امنیت غذایی در توسعه کشاورزی حفاظتی هم گفت : با افزایش مواد آلی خاک درحفظ بقایی گندم مربوط به سال گذشته به دنبال این هستیم که درصد مواد آلی خاک را افزایش دهیم و بتوانیم با استفاده از آب باران و همچنین از کود بصورت متعادل به مقاومت گیاه دربرابر تنشهای خشکی کمک کنیم. کیشانی افزود :اقداماتی براساس نظر کارشناسانه در بحث کاشت ،داشت ،برداشت در حال انجام است.
وی درباره مسایل مرتباط با کاشت محصولات هم گفت: در زمینه کاشت محصول مانند عمق کاشت و تراکم کاشت و آماده سازی زمین و تنظیم بذر مسایل و موارد به صورت کارشناسانه در حال بررسی و رسیدگی است.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی در زمینه داشت و برداشت محصولات کشاورزی اظهارداشت: درخصوص داشت محصولات کشاورزی باید مبازره با آفات اراضی و علفهای هرز مورد توجه و بررسی های کارشناسانه قرار گیرد و در مرحله برداشت نیز نظارت برکمباین و تنظیم کمباین بادقت نظر درحال پیگیری است .
کیشانی در زمینه اقدامات صورت گرفته در سال گذشته دراین حوزه افزود: پروژه ارتقای امنیت غذایی در اراضی دیم درسال گذشته در سطح۲۰هزارهکتارگندم دیم ، ۱۲۰۰هکتار جو دیم و ۱۲۰۰هکتارنخود و ۲۵هزارهکتارعلوفه دیم در شش شهرستان استان مرکزی از جمله آشتیان ،شازند ،فراهان و ساوه و زرندیه واراک اجراشده است ودرحال حاضر همچنان در این شش شهرستان کشت میشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار