با افتتاح و راه اندازی تجهیزات بخش عمل جراحی دندانپزشکی تحت بیهوشی، امکان انجام خدمات دندانپزشکی برای کودکان "سی پی" یا فلج ذهنی و جسمی در مرکز استان فراهم شد.
کد خبر: ۹۰۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳ 04 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه بازدید خود از این عمل، گفت: با شیوع ویروس کرونا و متمرکز تر شدن فعالیت ها و تصمیمات برای مبارزه و کنترل این بیماری از سایر اعمال و ارائه خدمات غافل نشده و سعی داریم به تمام مراجعین خدمات مناسب و درخور ارائه کنیم.
دکتر بهمن صادقی سده افزود: به همین خاطر از این پس و با خرید ۲ دستگاه مینی یونیت دندانپزشکی برای جامعه هدف، خدمات خاص مورد نیاز را ارائه خواهیم داد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۲۴۰ بیمار خاص هموفیلی و بیماران صعب العلاج نظیر فلج مغزی در استان هستند که به خدمات خاص از جمله دندانپزشکی نیاز دارند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: به دلیل ارائه خدمات دولتی با تعرفه های بسیار کمتر نسبت به بخش خصوصی، راه اندازی این بخش می تواند برای این دست از افراد که عمدتا از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، کمک قابل قبولی کند.
رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در ادامه گفت: پیش از این مردم استان برای گرفتن اینگونه خدمات (جراحی تحت بیهوشی و نظیر آن) مجبور به سفر به تهران و استان های همجوار بودند که با راه اندازی و افتتاح این تجهیزات در بیمارستان امیرکبیر (راه آهن) اراک دیگر نیازی به خروج از استان برای انجام اینگونه اعمال نیست.
دکتر احسان مومنی افزود: خدمات ارائه شده در این مرکز از لحاظ کیفیت با استان ها و بخش های خصوصی قابل رقابت است.
وی یادآورشد: تمام تجهیزات تخصصی لازم خریداری شده و قابلیت انجام روزانه ۲ عمل تحت بیهوشی توسط پزشکان و متخصصان دندانپزشکی کودکان وجود دارد.
گفتنی است طبق اعلام اداره کل بهزیستی استان مرکزی، حدود ۲۰۰ بیمار تحت پوشش در این زمینه در استان مرکزی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار