رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در بحران کرونا باید بر مصرف داروها بخصوص داروهای کمیاب مختص این بیماری، نظارت و کنترل ویژه باشد تا از هدر رفت آن ها در این شرایط جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۰۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴ 01 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در کمیته مصرف منطقی دارو در درمان کرونا که با حضور مسئولان فنی داروخانه ها، افزود: مصرف صحیح و کنترل شده داروهای کرونایی در این دوران بسیار مهم است، در حالیکه پروتکل قطعی و نهایی در خصوص تجویز داروهای کرونایی در دسترس نمی باشد، باید خودمان دست به کار شویم و این نظارت و کنترل را مدیریت کنیم.
وی یادآورشد: روزهای سخت تری در انتظارمان است و باید با وحدت و همدلی میان تمامی کادر بهداشت و درمان مشکلات را کمتر کنیم.
وی افزود: زبان مشترک همه ما در حال حاضر ارتباطات و همفکری با یکدیگر است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک درباره خواسته تعدادی از داروسازان مبنی بر فعالیت و همکاری در داروخانه‌های مراکز بالینی و بیمارستان ها استقبال کرد و گفت: بر خود می بالیم که داروسازان خواستار همکاری و فعالیت در کنار حلقه های دیگر درمان در بیمارستان ها و مراکز بالینی هستند و تمامی حمایت های خود را در راستای تحقق این هدف انجام می دهیم.
دکتر جمالیان از تلاشها و زحمات داروسازان در این دوران بحران کرونا قدردانی کرد و افزود: چالش‌های بسیار زیادی بر سر راه همه ما و نیز داروسازان وجود دارد و از آنجایی که هر ذهن یک تفکر خلاق دارد امیدمی رود با همفکری، همدلی و همکاری بتوانیم بر مشکلات فائق شویم.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: بسیاری از تصمیمات اتخاذ شده دانشگاه در راستای گزارش‌های اعلام شده از سوی مراکز درمانی، داروخانه ها و مسئولان فنی داروخانه ها می باشد.
دکتر عباس علیمرادیان افزود: متاسفانه شاهد کم لطفی‌هایی درزمینه این گزارش ها بودیم که امید می رود با تذکر و همدلی بیشتر میان پرسنل این مشکل رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار