فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء از اجرای ۲۸۵ طرح عمرانی با مشارکت این نهاد انقلابی در نقاط مختلف کشور خبرداد.
کد خبر: ۹۰۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 01 October 2020

اجرای ۲۸۵ طرح عمرانی با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء

به گزارش تابناک مرکزی،سردار سعید محمد در مراسم بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح شهید صیدی اراک که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد با بیان اینکه شمار قراردادهای قرارگاه خاتم الانبیاء هر سال ۲ برابر می‌شود افزود: این مهم گام‌بلندی در زمینه ی ایجاد امید و انگیزه در بین مردم و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است.
وی از ایجاد ۱۱ طرح عمرانی از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در نقاط مختلف استان مرکزی خبرداد وگفت: مهمترین این طرح ها، طرح آزادراه تهران - ساوه است که هم اینک زیر بار ترافیک قرار دارد.

سردار محمد همچنین از اجرای چهار تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین(ع)، میدان ورزش، میدان شریعتی و شهید صیدی با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال در شهر اراک خبرداد وافزود: تفاهم‌نامه ساخت پنج تقاطع غیرهمسطح امام خمینی(ره)، میدان مقاومت، جاده فراهان، جاده فرودگاه و آرامستان اراک هم در روز جاری با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال بین شهرداری اراک و قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد می‌شود.
وی با بیان اینکه قرارداد شهرداری اراک با قرارگاه خاتم‌ الانبیاء در زمینه ساخت این طرح‌ها به صورت طرح و برنامه است یادآورشد: بعد از انجام عملیات طراحی عملیات اجرایی این طرح ها آغاز و پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت ۳۶ ماه به بهره‌برداری برسد.
وی با بیان اینکه آزاد راه اراک - خرم‌آباد هم از سوی این قرارگاه در حال ساخت است گفت: بخشی از این طرح ‌در آبان ماه امسال بهره‌برداری و در صورت تملک اراضی محدوده اراک - بروجرد، اجرای این طرح هم به زودی تحقق می یابد.

 

اجرای ۲۸۵ طرح عمرانی با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء


شهردار کلانشهر اراک هم با بیان اینکه تقاطع شهید صیدی چهارمین طرح نیمه‌ تمام مدیریت شهری اراک است که بیش از ۱۰ سال از آغاز عملیات آن می‌گذرد گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
محمد کریم شفیعی با بیان اینکه وسعت طرح تقاطع غیرهمسطح شهید صیدی ۱۷ هکتار است افزود: این بزرگراه از میدان مقاومت تا ابتدای جاده فراهان وسعت دارد به طول ۲ و نیم کیلومتر است.
وی، عرشه پل‌سازی این تقاطع را ۲۲ متر و بیشترین دهنه پل را ۷۴ متر اعلام کرد و گفت: بیش از پنج هزارتن آرموتوربندی، ۲۶ هزار تن آسفالت و ۲۵ کیلومتر خط‌کشی در این طرح به‌کار رفته است.
شفیعی با بیان اینکه چهار هکتار معارض برای اجرای بهینه این طرح، تملک شده است یادآورشد: همچنین عملیات اجرایی پنج تقاطع غیرهمسطح میدان مقاومت، جاده فراهان، زیرگذر و تقاطع غیر همسطح جاده فرودگاه با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال با انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء در اراک آغاز می‌شود.
این مراسم با حضور،محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه و سید علی آقازاده استاندار مرکزی، نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم‌ برگزار شد.

 

اجرای ۲۸۵ طرح عمرانی با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاءاجرای ۲۸۵ طرح عمرانی با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار