مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مرگ و میر بیماران کرونایی فشار روحی زیادی به مدافعان سلامت وارد می کند.
کد خبر: ۹۰۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷ 30 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی اصغر فرازی با قدردانی از رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی اراک برای ترتیب دادن جلسات قدردانی از همکاران خود در گروه های عفونی و داخلی، افزود: امید می رود در آینده هم چنین جلساتی پابرجا باشند، زیرا با برگزاری این جلسات کمی از خستگی روحی کادر درمان کاسته می شود.
وی اظهار داشت: امید می رود بیمارستان امیرالمومنین(ع) که به عنوان سانتر اصلی کرونا فعالیت می کند، به تعدادی از آزمایشات تخصصی تر برای آموزش همه جانبه دستیاران و آشنایی آنان با انواع ویروس ها مجهز و همچنین درمانگاه آموزشی این بیمارستان نیز از لحاظ تربیت دستیار افتتاح شود.
وی ساماندهی بیماران کرونایی در بخش عفونی را با توجه به بستری شدن انواع مختلفی از بیماران عفونی، خواستار شد.
مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: درصورتی که پروتکلی برای تجویز داروها نوشته نشود با کمبود بسیار شدید مواجه خواهیم شد.
دکتر فرازی با اشاره به اینکه تعدادی از بیماران نیاز به ویزیت و مشاوره چند پزشک دارند، تاکید کرد: در مورد بیمارانی که نیازمند ویزیت چند پزشک هستند، امیدمی رود با پیگیری‌های مسئولین، حق الزحمه آنها نیز در نظر گرفته شود و موجب کاهش جابجایی همکاران در بخش های مختلف شود.
مدیر گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: در جریان بحران کرونا نباید سایر مسائل را فراموش کرد.
دکتر عبداللطیف معینی افزود: برآورد هزینه ها باید سنجیده شده و نباید در مواقع بحرانی هدر رفت مالی صورت گیرد.
وی، یکی از از راه های قوت قلب دادن به پرسنل و طی کردن و ادامه پرقدرت این مسیر را اهمیت دادن به درمانگر بیماران و خواسته‌های آنها دانست و گفت: برای ارائه خدامت مطلوب به بیماران، ابتدا باید به فکر سلامت درمانگران و کادر بهداشتی و درمانی باشیم و امید داریم مشکلاتی که همچون ترمز مانع پیشرفت بخش درمان پیشرفت درمان در مراکز مختلف می شوند با تدبیر ریاست دانشگاه و سایر همکاران رفع شود.
همچنین در ادامه یکی از دیگر از اعضای هیات علمی و متخصصین گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی و فشار وارده زیاد بر روی پرسنل مختلف از جمله پزشکان و پرستاران یکی از خواسته های اصلی این می باشد که پرسنل چرخشی کار باشند و هماهنگی و تعامل بین گروه ها بیشتر از قبل صورت پذیرد.
دکتر ناصر سعیدی افزود: به منظور تعامل و رسیدن به نتایج مطلوب، خواهشمندیم در چنین جلساتی، مسئولین استانی نیز حضور به عمل آورده و از نزدیک در جریان خواسته‌های پزشکان و پرستاران قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار