رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دفتر ایثارگران در دادگستری استان مرکزی باید مستقر شود.
کد خبر: ۹۰۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳ 28 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جلسه دیدار با ایثارگران دادگستری استان مرکزی افزود: اقدام جهادی و عمل انقلابی دو رویکرد مهم در دادگستری استان مرکزی است.
وی با اشاره به جایگاه ایثارگران و خانواده شهدا در جامعه اظهار داشت: بیش از ۳۰۰هزار شهید از شهدای دفاع مقدس، شهدای ترور، نیروی انتظامی، مدافع حرم و غیره داریم که کسی نمی‌تواند قدردان یک قطره از خون آن ها باشد و ممکن است در عمل مشکلاتی وجود داشته باشد اما همه برای شهدا و جانبازان و ایثارگران خدمت می‌کنیم.
وی افزود: دیدار با خانواده شهدا یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که انجام می‌شود زیرا حضور در منزل خانواده شهدا و هم‌نشینی با پدران و مادران شهدا افتخار بزرگ و ارزشمند است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: فرزند شهید در همه زمینه‌ ها از جمله نظم، مطالبه‌گری و غیره باید اول و در زمینه ترویج روحیه ایثار و شهادت پیش قدم باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی یادآورشد: در گام نخست در دادگستری استان باید دفتر ایثارگران مجموعه دادگستری مستقر و برای کاهش مشکلات باید کارگروهی در حوزه رفاهیات و سایر موارد تشکیل شود و مسئولان ذیربط در زمینه مقام ارزشی و اخلاق شهدا، فرهنگ ایثار، شهادت، جهاد و اخلاق مدیریتی برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس اقدام کنند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: در بحث ورود خانواده شهدا و فرزندان شهدا و ایثارگران به ادارات دولتی اولویت هایی اعطا شده اما پس از ورود و در عرصه ی فعالیت های شغلی باید آنها خود توانمندی هایشان را بروز داده و تلاش کنند.
وی ادامه داد:یکی دیگر از اولویت ها در این حوزه فعالیت صندوق های قرض الحسنه، ارائه تسهیلات به افراد است که باید آورده‌ای فراهم و به صورت ماهیانه به افراد تسهیلات قرض‌الحسنه داده شود.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی اضافه کرد: نیروهای قضایی سرمایه‌های نظام هستند و هر زمان که صدمه ببینند در واقع گوشه‌ای از بیت‌المال و نظام آسیب می‌بیند بنابراین با چنین دیدگاهی باید از منابع انسانی، اخلاقی، عفت و سایر موارد حفاظت و پاسداری کرد و با احساس مسئولیت جدی‌تر عمل کرد.
وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا این تفکر بین همه مدیران ترویج پیدا کند زیرا امروز نیاز به تفکر جهادی و انقلابی داریم و اگر مردم از تبعیض، رانت، اختلاس و سایر موارد معترضند باید تفکر انقلابی و مدیریت جهادی حاکم شود تا بتواند با فساد مبارزه کند زیرا این تفکر ناب متصل به ولایت است که می‌تواند گره‌گشا باشد و در دوران سخت جنگ می توان با این تفکر کشور را نجات داد.
رئیس دستگاه قضایی استان افزود: در حدود ۲۰۰ سال گذشته در کشور جنگی نبوده است که حکومت مستقر بتواند پیروز شود، حتی با اعلام بی‌طرفی کشور اشغال شد و شاهد قتل، غارت، خونریزی بودیم اما تفکر جهادی و انقلابی سبب شد تا در دوران دفاع مقدس کشور با کمترین امکانات پیروز شود و اکنون هم در حوزه اقتصاد و سلامت اداری باید تفکر انقلابی و جهادی وجود داشته باشد که ایثارگران دادگستری نماینده این کار در دادگستری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار