معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: واکسن آنفولانزا برای پیشگیری از بیماری آنفولانزا می باشد و برای کرونا و انواع و اقسام سرماخوردگی ها ارزش درمانی ندارد.
کد خبر: ۹۰۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 28 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: همانطور که از اسم این واکسن مشخص است این واکسن تنها برای بیماری آنفولانزا است و معجزه ای برای سایر حساسیت ها و بیماری های شایع دیگر نخواهد کرد.
وی اظهار داشت: در مرحله نخست توزیع واکسن آنفولانزا در استان مرکزی، با توجه به محدودیت دوزهای تخصیص داده شده، از طریق معاونت بهداشتی برای کادر بهداشتی و درمانی و مادران باردار به صورت رایگان می باشد.
وی تاکید کرد: افراد بالای ۶۵ سال، مادران باردار، پرسنل بهداشتی و درمانی در معرض خطر و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مثل بیماری‌های قلب و عروق، دیابت، فشار خون و بیماری های خاص گروه های واجد شرایط برای دریافت واکسن آنفولانزا هستند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: سایر افراد در توزیعات بعدی می ‌توانند از طریق داروخانه ها و با صلاحدید و تشخیص پزشک، واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.
وی افزود: به منظور جلوگیری از سوء استفاده و ایجاد بازار سیاه برای هر واکسن یک کد رهگیری اختصاصی تعریف شده که این کد رهگیری را داروخانه ها نیز ثبت می کنند که امکان قاچاق دارو به حداقل برسد و همچنین افرادی واکسن را بیش از حد نیاز دریافت نکرده باشند و توزیع این واکسن بر اساس ثبت کد ملی افراد صورت می گیرد.
دکتر علیمرادیان با اشاره به اینکه برای دریافت این واکسن متأسفانه یک جو روانی سنگین در جامعه حکمفرما شده است که این جو روانی به خودی خود مشکلات دیگری را ایجاد می‌کند، گفت: از جمله مشکلات مراجعات مردم به داروخانه ها و مراکز درمانی بیش از حد صورت می گیرد و مشکل تجمع که همان زمینه‌ساز ابتلا به کرونا می باشد را فراهم می کند.
وی تاکید کرد: همچنین این جو، زمینه سوء استفاده را نیز برای سودجویان مهیا می‌کند، مردم باید با آگاهی و دانش جلوی ایجاد سوء استفاده را بگیرند و با حفظ آرامش و خونسردی از این بحران (کرونا و آنفولانزا) عبور کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار