استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: خیران مدرسه‌ساز تامین ۴۱۹ میلیارد ریال منابع مالی را امسال برای ساخت و تجهیز مدارس این استان متعهد شدند.
کد خبر: ۹۰۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 27 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید«علی آقازاده» در نخستین نشست استانی طرح آجر به آجر در استان مرکزی،افزود: این تعهد در قالب ۳۱ تفاهم‌نامه برای بازسازی و نوسازی مدارس استان از سوی خیران ایجاد شده‌ است.
وی ادامه داد: ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تعهد به صورت روزانه در نیمه نخست امسال برای بازسازی و نوسازی از سوی خیران استان مرکزی ایجاد شده‌ است.
استاندار مرکزی یادآورشد: امید می‌رود که در نیمه دوم امسال نیز ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار از محل کمک‌های خیران برای نوسازی و تجهیزمدارس استان جذب شود.
آقازاده گفت: طرح آجر به آجر طرح ابتکار وزارت آموزش و پرورش و سازمان تجهیز و توسعه و نوسازی مدارس کشور در کنار کمک‌های خیران برای جذب منابع خرد مردم در راستای تقویت بنیه مالی آموزش و پرورش برای اجرای طرح‌های عمرانی است.
گفتنی است، طرح آجر بر آجر با هدف فرهنگ سازی حضور خانواده‌ها در امر مدرسه سازی، جلب مشارکت ایرانیان خارج از کشور، حفظ و توسعه خیران مدرسه ساز و تقویت مشارکت سازمان‌های خصوصی و دولتی در امر مدرسه‌سازی اجرا شده‌است.
بنابر اعلام مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی، ۷۸ نفر از آغاز طرح آجر به آجر تاکنون با آورده یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از استان مرکزی در آن مشارکت کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار