رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:شهدا برای حفظ اسلام و ناموس این ملت از حلال دنیا گذشتند و در مقابل تمام استکبار ایستادند که برای ما درسی بزرگ است و آیا ما می‌توانیم از حرام دنیا در زمانی که مسئولیت داریم، بگذریم.
کد خبر: ۹۰۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 26 September 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالمهدی موسوی، در جریان سفر یک روزه به حوزه ی قضائی شازند و در دیدار با امام جمعه شهرستان شازند افزود: دفاع مقدس چشمه جوشانی از تمام صفات و فضائل عالی و ارزشمند انسانی بود که باید از آن درس گرفت.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و تلاش دشمن در جنگ اقتصادی افزود: آنچه می‌تواند ستون‌های فقرات کشور را بشکند، کم و کوتاه کردن از سفره و زندگی مردم است که یکی از توطئه‌های جدی دشمن به شمار می‌رود.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه خدمت خالصانه به مردم رمز موفقیت مدیریت کشور است، اظهارداشت: شهید رجایی با اینکه مدت طولانی در کشور مسئولیت نداشت، اما در حوزه اقتصادی و اجتماعی خدمات ارزشمندی از خود بر جای گذاشت که ناشی از اخلاص وی بود که باید از این اخلاص آموخت.
وی تاکید کرد: مشکلات امروز مردم بسیار است و باید تلاش کنیم با خدمات صادقانه از مشکلات این مردم بکاهیم.
رئیس دستگاه قضائی استان همراهی و همدلی و هم‌افزایی را موجب تقویت اعتماد عمومی دانست و ادامه داد: ایران به پشتوانه مردم مقابل دنیا ایستاده است.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه بر لزوم تلاش مسوولان شهرستان شازند در تامین امنیت هرچه بیشتر این شهرستان تاکید کرد و گفت: شازند یکی از شهرهای مهم استان از نظر استقرار صنایع و تاسیسات بزرگ و استراتژیک است، صنایع ملی و مهمی در این شهر مستقر شده که تاثیر ملی و حیاتی دارند و اگر احساس امنیت شکسته شود، صدمات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.
وی کاهش ورودی دستگاه قضایی را از سیاست‌های تحولی دستگاه قضایی برشمرد و افزود: هم‌اکنون دستگاه قضائی استان با ۴۷ درصد ظرفیت قضائی و با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت اداری فعالیت می‌کند و طبیعی است که به دلیل حجم بالا و کمبود نیروی انسانی نارضایتی هم وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: کاهش بار سنگین پرونده‌های قضائی با وجود افزایش ۱۵ درصدی ورودی پرونده‌ها با کار جهادی و تلاش مضاعف صورت می‌گیرد و جلوگیری از اطاله دادرسی و تقویت شوراهای حل اختلاف با هدف تقویت فرهنگ صلح و سازش به منظور جلوگیری از رسیدگی دعاوی در محاکم قضائی استان در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به مشکلات شهرستان شازند از جمله طلاق گفت: شورای فرهنگی عمومی باید در ناهنجاری اجتماعی با جدیت ورود کند، پایین بودن صبر و تحمل مردم ناهنجاری‌های بسیاری را رقم زده که باید ریشه این مشکلات شناسایی شود.
وی اظهار داشت: باید روحیه صلح و دعاوی در مردم افزایش یابد و دفاتر امام جمه باید تبدیل به دفاتر صلح دعاوی شود تا از این طریق میزان ورودی به دستگاه قضا کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار