رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از سیاستهای دانشگاه علوم پزشکی اراک برای کاهش بیماری های غیر واگیر در روزهای کرونایی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 26 September 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: در روزها و ماههایی که با بیماریِ به شدت واگیردار کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم و دغدغه همه مردم و‌ مسولین این بیماری است نباید از بیماری های غیر واگیر همچون دیابت، فشارخون و ... غافل شویم.
وی یادآورشد: در این راستا و به منظور کاهش این بیماری ها در استان مرکزی اقداماتی انجام شد است، به طوری که کارخانه های تولید کننده مواد غذایی استان ۱۰ درصد میزان قند، نمک و چربی خود را کاهش داده اند.
دکتر جمالیان افزود: با توجه به توصیه ها و تاکید های سازمان بهداشت جهانی و همچنین وزارت بهداشت، بحث کاهش قند، نمک و چربی در محصولات غذایی تولیدی در استان مرکزی برای ارتقای سلامت محصولات غذایی و در نهایت ارتقاء سلامت زندگی و تغذیه ای مردم ، یکی از محور های اصلی سلامت می باشد.
وی اظهار داشت: مردم به طور کلی از وجود مضرات در دریافت میزان بالای نمک، چربی و قند از طریق محصولات غذایی و همچنین اثرات مثبت کاهش آنها آگاهی دارند، اما متاسفانه در بیشتر مواقع مواد غذایی را که تهیه می کنند میزان نمک، چربی و قند آنها زیاد و زیان آور می باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: دسترسی آسان به محصولات غذایی با چربی، نمک و قند کاهش یافته از شاخص های تسهیل کننده تاثیرگذار برای سلامت مردم است که بدین ترتیب، حضور این محصولات غذایی سالم در قفسه های سوپرمارکت ها به وقوع پیوسته است و این مهم سبب ارتقاء سلامت افراد جامعه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار