سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت:۱۳هزار میلیارد ریال در سال گذشته در حوزه گردشگری استان مرکزی سرمایه گذاری شد.
کد خبر: ۹۰۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ 22 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: این میزان سرمایه‌گذاری‌ از سوی بخش خصوصی پی گرفته شده و با وجود فضای تحریمی و تهدیدات تحریم، مجموع سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی قابل قبول بود و پیش‌بینی می‌شود که۲۸۱۶فرصت شغلی ایجاد کند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: ۸۶ مجوز تاسیسات گردشگری در طول سال گذشته برای مجتمع گردشگری، هتل، متل، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری، سفره‌خانه سنتی، تاسیسات اقامتی و پذیرایی بین راهی، خانه مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی در استان مرکزی صادر شده است.
مرزبان با اشاره به اینکه امسال با فراز و نشیب‌های زیادی رو به رو بود گفت: در نیمه دوم سال ۹۸ تعداد۳۵۷۳۶ نفر گردشگر داخلی و۲۵۹۹ نفر گردشگر خارجی به استان سفر کردند.
او ابراز امیدواری کرد :پس از گذشت بیماری منحوس کرونا امید می رود خبرهای خوب برای باز شدن درها به روی گردشگران خارجی بیشتر شود تا امید فعالان گردشگری برای رونق این صنعت تحقق یابد.
او افزود: در طول سال گذشته و امسال، استان مرکزی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شاهد افتتاح ۱۲ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲هتل آپارتمان، ۱ مهمانپذیر، ۲اقامتگاه سنتی، ۵ سفره‌خانه سنتی، ۳ مجتمع رفاهی بوده است.
مرزبان اظهارداشت: در نیمه دوم سال گذشته ۲۲ رویداد فرهنگی شامل برپایی نمایشگاه ها و جشنواره های محلی، استانی همچون جشنواره انگور، جشنواره انار، جشنواره بلوط، جشنواره پخت آش‌های سنتی، جشنواره سمنو، برگزاری کنگره‌ها، آئین‌های سنتی، بومی محلی، مراسم مذهبی، رونمایی از تمبر و .... به صورت حضوری برگزار شد که در نیمه اول سال ۹۹ به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی به صورت مجازی برگزار شد.
او افزود: گردشگری از جمله مهمترین حوزه‌هایی بودند که به دلیل وجود کرونا در کشور لطمه زیادی وارد شد و در این راستا مبلغ حدود ۹و نیم میلیارد ریال تسهیلات بابت خسارات وارده به تاسیسات گردشگری استان ارائه شد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گفت : در طول سال گذشته از طریق سامانه کارا حدود ۱۶۶میلیارد ریال و سامانه تبصره ۱۸ بند الف حدود ۶۳ میلیارد ریال به سرمایه گذاران تاسیسات گردشگری استان وام کم‌بهره اعطا شد.
مرزبان با اشاره به اینکه این اداره کل برای تعطیلات در دوره کرونا برای حوزه گردشگری نیز برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌بود گفت: این اداره کل هم علاوه بر تعطیلی مکان‌های گردشگری استان در زمان شیوع کرونا بازدید از موزه‌ها و برنامه‌های نوروزی این منطقه در قالب برنامه‌های مجازی انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار