معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: تولید نهال توت برای نخستین بار در کشور از طریق بذر در نهالستان اراک با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۹۰۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ 20 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حمیدرضا مرادی افزود: تکثیر نهال توت تاکنون از طریق قلمه صورت می‌گرفت و امسال در قالب طرح پژوهشی برای نخستین بار تولید این نهال از سوی کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی از طریق بذر انجام شد.
وی ادامه داد: تولید نهال توت از طریق بذر به‌صورت نمونه در ۲ هزار متر از نهالستان اراک انجام شده و در صورت تامین منابع مالی،۲ هکتار از اراضی این نهالستان به نهال توت اختصاص می‌یابد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی هماهنگی نهال با شرایط آب و هوایی استان را از جمله مزایای تولید نهال توت از طریق بذر دانست و گفت: شیوه جدید تولید نهال توت موجب می‌شود گیاه با شرایط آب و هوایی استان سازگاری بیشتری داشته و این مهم افزایش درآمد اقتصادی برای بهره‌برداران را به همراه دارد.
مرادی افزود: اقتصادی کردن نهال‌های کشت شده در اراضی ملی استان مرکزی از جمله برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان است و تولید نهال توت از طریق بذر در نهالستان اراک و کشت این نهال در عرصه‌های طبیعی و ملی بر این اساس انجام شده‌ است.
وی ادامه داد: تولید و تکثیر نهال توت از طریق بذر در نهالستان اراک گامی برای تولید کرم ابریشم و درآمد اقتصادی برای بهره‌بردارن نیز است.
استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار