رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از پرداخت نیمی از معوقات پزشکان و پرستاران تا پایان مهر ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰ 20 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: با شیوع ویروس کرونا علاوه بر فشار بسیار زیاد مالی به مراکز و بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان به خصوص پزشکان و پرستاران، اقدامات و برنامه ریزی های کوتاه، میان و بلند مدت دانشگاه در مدیریت فعالیت ها و حل مشکلات را نیز بر هم زد و باعث شد بسیاری از امور به تاخیر بیفتد.
وی یادآورشد: علیرغم تنگناهای مالی که در دانشگاه علوم پزشکی همانند سایر دستگاه های اجرایی وجود دارد، سیاست کلی مجموعه مدیریت دانشگاه، پرداخت مطالبات پرسنل است، همچنان که بخشی از این مطالبات تاکنون پرداخت شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: البته این پرداخت ها مشروط به ارسال مدارک و اسناد مربوطه توسط بیمارستان ها است.
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از بیمارستان ها، چندین ماه است که کارانه پرستاران پرداخت نشده که این امر باعث دلسردی پرستاران شده است، گفت: بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی یکی از اصلی ترین علل این تاخیر در پرداخت کارانه پرستاران و پزشکان است.
دکتر جمالیان افزود: درآمد پزشکان و پرستاران در گذشته مسیر مشخص و منطقی را طی می‌کرد و همانند حقوق‌ها، فاصله حداقل و حداکثر کارانه پرستاران و پزشکان بر اساس معیار مشخصی تعیین می‌شود.
وی اضافه کرد: درآمد و کارانه پرستاران و پزشکان بر اساس میزان کار و فعالیت آنهاست و از منبع درآمدی بیمارستان‌ها پرداخت می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: تاخیر در پرداخت کارانه‌ها بدون شک تاثیر بسیار زیادی بر روحیه پزشکان و پرستاران دارد و بی تردید برای افزایش کیفیت خدمات درمانی و رضایتمندی بیماران به خصوص در این روزهای بحرانی باید به نیاز این همکاران توجه کنیم.
دکتر جمالیان در پایان اظهارداشت: حق التدریس اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک تا پایان سال ۹۸، طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار