سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم و اعلام برندگان مسابقه مجازی نکوداشت کربلایی کاظم ساروقی با حضورآیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 19 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: عصر روز گذشته همزمان با اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم با حضورآیت الله دری نجف آبادی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه اراک، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین استان در سالن ریحانه امامزاده محمد عابد (ع) مشهد میقان، از برندگان مسابقه مجازی نکوداشت کربلایی کاظم ساروقی هم قدردانی شد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی یادآورشد: در این مراسم از ۱۴نفر افراد برگزیده که در رقابت با ۱۵۰۰نفر شرکت کننده کشوری انتخاب شده بودند با اهدای لوح تقدیر ، هدیه نقدی وهدیه صنایع دستی قدردانی شد.
مرزبان افزود : این برنامه با همکاری و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف استان برگزارشد.
او گفت: هدف از برگزاری این مسابقه ترویج فرهنگ قرآنی و پاسداشت کربلائی کاظم کریمی ساروقی است که در امامزادگان ۷۲ تن بخش ساروق از توابع شهرستان اراک بر اساس یک معجزه به یکباره حافظ کل قرآن می شود.
مرزبان افزود: مسابقه مجازی "معجزه قرآن" با موضوع زندگینامه کربلایی کاظم ساروقی برگزار و تا ۱۸ مرداد مهلت ارسال پاسخ مسابقه در نظر گرفته شده بود و در این برنامه از برندگان مسابقه تجلیل شد.
او اضافه کرد: کربلایی کاظم کریمی ساروقی در روستای ساروق شهرستان اراک به کشاورزی مشغول بود در سال ۱۲۸۷ هجری شمسی در حالیکه ۲۷ سال سن داشت و بیسواد بود با کرامت امامزادگان ۷۲ تن ساروق به یکباره حافظ کل قرآن کریم شد،او پس از حافظ شدن قرآن از سوی آیت الله عظما بروجردی، خوانساری و مرعشی نجفی آزموده شده و این مراجع عظام هم این موضوع را تایید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار