معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این در یک سال اخیر رشد کاملاً محسوسی در بحث پژوهش و فناوری داشته است.
کد خبر: ۹۰۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 19 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علیرضا کمالی افزود: تعداد مقالات دانشگاه علوم پزشکی اراک در نمایه اسکوپوس در سال ۲۰۱۸، ۲۹۳ عدد بود که در سال ۲۰۱۹ به عدد ۳۴۷ افزایش پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: نسبت اعضای هیات علمی به مقالات اسکوپوس در سال ۲۰۱۸، ۱/۱درصد بوده است که در سال ۲۰۱۹ به ۱/۳ درصد ارتقا پیدا کرد، همچنین تعداد خام و مطلق مقالات در این نمایه ۸۴ درصد افزایش داشته و همچنین نسبت کل مقالات نسبت به اعضای هیات علمی نزدیک به ۱۱۷ الی ۱۱۸ درصد رشد داشته است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: در نمایه isi نیز تعداد مقالات از ۲۶۲ به ۳۱۶ افزایش پیدا کرده که به تبع تا انتهای ۲۰۲۰ این رتبه افزایش پیدا خواهد کرد و از نظر تعداد مقالات isi به یک رشد ۱۲۰ درصدی خواهیم رسید.
وی افزود: همچنین نسبت به تعداد اعضای هیات علمی از عدد یک و هفت صدم به رقم یک و دو دهم ارتقا پیدا کرده ایم و لازم به ذکر است رشد ۱۱۳ درصدی در این زمینه داشته ایم.
دکتر کمالی در زمینه Hindex یا ایندکس H اضافه کرد: تعداد سایت هایی که به مقالات اعضای هیات علمی ارجاع می شود در حال حاضر از لحاظ رتبه Hindex یا ایندکس H، 62 می‌باشد؛ رتبه اول در قطب ششم کشوری را داریم و از رتبه ۵۴ در اواخر سال ۲۰۱۸ به رتبه ۵۸ در ابتدای سال ۲۰۲۰ و در آگوست ۲۰۲۰ به ۶۲ رسیدیم که بالاترین رتبه Hindex یا ایندکس H دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب ششم کشوری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار