نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:دستگاه‌های نظارتی در توزیع و قیمت‌گذاری کالاهای اساسی مردم باید فعال تر عمل وبراساس قانون با محتکران و گران‌فروشان برخورد کنند.
کد خبر: ۹۰۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 18 September 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک با بیان اینکه ایران اسلامی هم اینک به معنای واقعی کلمه در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد افزود: عبور از این شرایط در گرو همکاری همه جانبه مردم و مسئولان است.
وی با بیان اینکه دولت به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان در فروش نفت، برای تامین منابع مالی و واردات کالاهای اساسی مشکلات بسیاری را پیش رو دارد یادآورشد: کشورهایی که از ما نفت خریداری کرده‌اند، بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند.
امام جمعه اراک با بیان اینکه شرایط کنونی کشور بسیار حساس و غیرعادی است افزود: باید با افرادی که قصد سوء استفاده و رسیدن به منافع شخصی خود را دارند، برخورد شود.
وی با بیان اینکه افزایش روزانه قیمت کالاهای اساسی و خودرو منطقی نیست گفت: دولت و قوه قضائیه باید نسبت به اصلاح شرایط موجود تلاش مضاعف داشته باشند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: در شرایطی که دشمن تمام توان خود را برای تضعیف ایران اسلامی به کار گرفته است باید آحاد جامعه در مقابله با توطئه‌های دشمنان نقش‌آفرینی کنند نه اینکه عده‌ای به دنبال تامین منافع شخصی خود باشند.
وی اظهارداشت: باید دستگاه‌های مسئول با افرادی که قصد سوء استفاده و رسیدن به منافع شخصی خود را دارندبرخورد قانونی کنند زیرا اقدام آنها ظلم آشکار به حقوق عامه مردم است.
امام جمعه اراک با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: رژیم بعثی عراق در شرایطی به کشور حمله کرد که هیچ‌یک از یگان‌های نظامی ایران سازماندهی چندانی نداشت.
وی ادامه داد:در آن دوران ملت مومن و غیور ایران اسلامی با اعتقاد راسخ به وعده‌های الهی و آرمان‌های امام راحل در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شدند و در مقابل دشمن متجاوز ایستادگی کردند.
وی اضافه کرد: ملت ایران اسلامی از آغاز جنگ تحمیلی با حمایت و پشتیبانی از رزمندگان اسلام توانستند دشمن بعثی را که از حمایت ابرقدرت‌های جهان بهره‌مند بود، از کشور بیرون کنند و اقتدار و عظمت ایران اسلامی را به همه دنیا نشان دهند.
آیت الله دری نجف آبادی اظهارداشت: دفاع مقدس مرحله تثبیت نظام جمهوری اسلامی است زیرا در جنگ تحمیلی، استکبار جهانی و متحدانش عشق و علاقه ملت ایران به امام راحل و ارزش‌های نظامی اسلامی را درک کردند و به خوبی دانستند که این ملت به هیچ عنوان دست از حمایت ولی فقیه بر نمی‌دارند.
وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، روحیه ایثار، شهادت طلبی، اخلاق و صداقت در رفتار را به نمایش گذاشتند گفت: آنها عزیزترین داشته خود که همان جان شیرین است را در طبق اخلاص گذاشته و تا آخرین قطره خون از کیان این سرزمین دفاع کردند.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ما از کمترین تجهیزات نظامی برخوردار نبودیم یادآورشد: امروز ایران اسلامی با بهره‌برداری از ظرفیت‌های داخلی و استفاده از متفکران نیروهای مسلح در راستای تقویت بنیه نظامی کشور گام‌های مهمی برداشته شده است.
امام جمعه اراک ادامه داد: نیروهای ولایت‌مدار در زمان جنگ با همه توان در بخش‌های دریایی، زمینی و هوایی ازکیان ایران اسلامی دفاع کردند و برای قطع کردن دست متجاوزان از خاک میهن اسلامی حماسه‌های بزرگ و به یادماندنی آفریدند که همواره بر تارک تاریخ این مرز و بوم خواهد درخشید.
وی یادآورشد: ملت ایران اسلامی باید قدر این دستاوردهای ارزشمند را بداند و با تمام توان در راستای تقویت بنیه نظامی کشور، نقش آفرینی کنند.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه وحدت امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی توطئه جدیدی بر علیه ملت ایران است گفت: این در صورتی که ملت ایران اسلامی در مقام دفاع است و همچنان اجازه نمی‌دهیم توطئه‌های دشمنان امنیت و اقتدار کشورمان را خطر بیندازد.
وی با بیان اینکه با تمسک به امام حسین (ع) و شناخت فرهنگ حسینی می توان با نظام سلطه مقابله و مبارزه کرد و پیروز میدان شد افزود: این موضوع به خوبی در نهضت عاشورا به جهانیان ثابت شده است.
وی با تبیین نقش حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در پیام‌رسانی و زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورا اظهارداشت: امروز وظیفه ما برای انتقال پیام های عاشورا به مردم بویژه نسل جوان سنگین و حساس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار