معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۳۰۰ هزار اصله نهال صنوبر به منظور گسترش زراعت چوب از ابتدای سال‌جاری تا کنون در نهالستان شهرستان اراک تولید شد.
کد خبر: ۹۰۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸ 17 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حمیدرضا مرادی افزود: این نهال‌ها با هماهنگی مرکز تحقیقات استان مرکزی از گونه‌های با رشد سریع انتخاب شدند به طوری که ارتفاع آنها در مدت یکسال به بیش از ۲ و نیم متر می‌رسد.
وی ادامه داد: این نهال‌ها با آبیاری مناسب توسط کشاورزان در سال چهارم قابل برداشت است و شرکت‌های تولیدکننده نئوپان خریداران این نهال‌ها هستند.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآورشد: تولید صنوبرهای با رشد سریع با هدف زراعت چوب در اراضی کشاورزی و ملی، حفاظت از جنگل‌های طبیعی استان و کشور و ایجاد بادشکن در اطراف زمین‌های زراعی و کشاورزی استان انجام می‌شود.
مرادی گفت: کشت صنوبر در اطراف مزارع و زمین‌های کشاورزی کاهش سرعت باد، کاهش تبخیر و نیاز آبی، کمک به گرده افشانی و باروری گیاهان و افزایش تولید در اراضی کشاورزی را به همراه دارد.
وی با یادآوری اجرای طرح زراعت چوب در اراضی ملی مستعد اطراف زمین‌های کشاورزی افزود: کشاورزان در صورت وجود اراضی ملی مستعد کشت صنوبر در اطراف زمین‌های کشاورزی می توانند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان نسبت به اجرای این طرح اقدام کنند.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: در سال جهش تولید کشت انبوه صنوبر در زمین‌های کشاورزی و ملی در راستای اجرای طرح زراعت چوب امسال در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان قرار دارد.
استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار