مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی زیر کشت گیاهان دارویی قراردارد و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال زراعی جاری به یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار برسد.
کد خبر: ۸۹۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 13 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی‌ اصغر زارعی افزود: توسعه ۶۰۰ هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی این استان در سال زراعی جاری برنامه‌ریزی شده است.
وی یادآورشد: یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار ازاراضی کشاورزی استان مرکزی زیر کشت گل محمدی و ۳۴۰ هکتار زیر کشت زعفران قرار دارد و این استان در زمینه کشت گل محمدی رتبه پنجم را در کشور به خود اختصاص داده‌ است.
زارعی گفت: تعهد افزایش سطح زیرکشت گل محمدی استان مرکزی در سال جاری ۱۰۰ و زعفران ۱۰ هکتار است.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰ هکتار امسال به سطح زیر کشت گل محمدی و ۵۰ هکتار به سطح زیر کشت زعفران افزوده شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآورشد: با توجه به اینکه استان مرکزی در منطقه نیمه خشک کشور است حمایت از کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته و این سازمان از آمادگی کامل برای معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و گیاهان دارویی در اراضی کشاورزی برخوردار است.
زارعی یادآورشد: توسعه ۵۰ هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی سال گذشته برای استان مرکزی تعهد شده‌ بود که با حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان و استقبال کشاورزان ۶۰۰ هکتار به سطح زیر کشت این محصولات افزوده‌ شد.
وی ادامه داد: کشت گیاهان دارویی در اراضی کشاورزی علاوه بر صرفه جویی و افزایش بهره وری در آب کشاورزی، افزایش هشت برابری درآمد اقتصادی نسبت به سایر کشت‌ها برای کشاورزان را به همراه دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی درآمد اقتصادی کشت سایر محصولات در هر هکتار از اراضی کشاورزی را حدود ۲۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: کشت گیاهان دارویی در هر هکتار از اراضی کشاورزی استان برای فعالان این حوزه حدود ۱۵۰ میلیون ریال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار