رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان فراهان گفت:عملیات بازسازی و مرمت امامزادگان روستای وروان آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ 12 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، سعید نیک‌نام افزود : عملیات مرمت داخلی گنبد ( گچ کاری) دو امامزاده ارزشمند متعلق به دوره قاجار به نام‌های شاهزاده اسماعیل و شاهزاده ابراهیم در روستای وروان شهرستان فراهان با اعتباری به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال آغاز شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان فراهان یادآورشد: این بنای ارزشمند تاریخی به ‌سبب بارندگی‌های سال گذشته آسیب جدی دیده‌بود و عملیات مرمت و بازسازی بیرونی گنبد سال گذشته انجام شده و فضای داخلی امامزاده امسال مورد مرمت ( گچ کاری ) قرار خواهد گرفت و قرار است در فازهای بعدی نقاشی‌های ارزشمند گنبد نیز مورد مرمت قرار گیرد.
نیک‌نام افزود: امید می رود مراحل مرمت و بازسازی این بنای ارزشمند تاریخی با کمک خیران شهرستان با سرعت بیشتری به پایان برسد.
او گفت: بنای امامزادگان اسماعیل و ابراهیم دو بنای ساخته‌شده از خشت و گل با فرم محلی هستند که در اواسط دوره قاجار احداث شده‌اند.
وی افزود: این بنا به لحاظ فرم پلان، گنبد بستو و نحوه اجرای آن نمونه‌هایی منحصر به فرد از دوره یاد شده بحساب می‌آیند اما چنانچه بنای امامزاده اسماعیل را به نسبت امامزاده ابراهیم سرآمد می‌سازد نقاشی‌های زیبای هندسی، گیاهی و جانوری است که سطوح زیر گنبد، دیواره‌های داخلی بنا را تزئین کرده‌است.
وی گفت: بنای امامزاده اسماعیل بر اساس کتیبه موجود توسط محمد بگ وروانی با کمک معماران آشتیانی ساخته شده‌است.
نیک‌نام افزود: این اثر تاریخی به شماره ۱۳۸۱۷ مورخ۲۵آبان ماه سال۸۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار