رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: تحت نظر دادستان، گروه کارشناسی برای بررسی وضعیت پروژه بیمارستان ولی عصرتشکیل شود.
کد خبر: ۸۹۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ 12 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمهدی موسوی در جلسه بررسی وضعیت ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) اراک افزود: پیمانکار پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) به فکر رفتن از اراک نباشد، مسئولیت ابتدا تا انتهای پروژه را باید بپذیرد.
وی یادآورشد: انتظار طولانی و مزمنی در استان مرکزی برای بهره برداری از پروژه بیمارستان ولیعصر اراک (عج) وجود دارد که البته ساخت آن انتظار به حق است و مردم و مسئولان سال ها منتظر به نتیجه رسیدن این پروژه هستند.
وی با بیان اینکه پروژه در حالت اغما و کما و در برزخ قرار داشت، افزود: در اردیبهشت ماه به همت نماینده ولی فقیه و مسئولان استان پروژه از برزخ خارج و ریکاوری و احیا و تلاش شد که پیمانکار نقش محوری و واحد داشته باشد و فرصت طلایی دو ماهه ای داده شد، اما در حال حاضر یک ونیم ماه از دو ماه فرصت گذشته است و می بینیم که تعهدات دو ماهه قرارداد ۲۲ اردیبهشت ماه انجام نشده است.
موسوی ادامه داد: این شرایط نگرانی های عمده ای را ایجاد کرده است و در صحبت ها بیان شد که در بحث نقدینگی، آورده، نیروی انسانی و مصالح لازم برای پروژه، قصور و کمبودهایی وجود دارد و پیشرفتی وجود نداشته و انتظارات برآورده نشده و به نظر می رسد این شرایط حاصل عوامل مختلفی است که علت محوری این مشکلات عدم حضور شخص مدیرعامل این شرکت پیمانکار پروژه است و باید این نقص را پذیرفت.
وی یادآورشد: تمایل نداشتیم که تا قبل از اردیبهشت به موضوع ورود کنیم چراکه تا قبل از آن با مسئولان ارشد استان مذاکره ای نداشتیم، اما از اردیبهشت ماه تاکنون که راهبرد مشخصی تعیین شده بود باید به صورت هفته به هفته رصد شود تا مشخص شود چه میزان هزینه و چه مقدار بیت المال تضییع شده است وسپس تصمیمات مقتضی اخذ شود.
موسوی اظهارداشت: البته درخصوص عملکرد پیمانکار قبل از اردیبهشت امسال نیز باید کارشناسی دقیق صورت گیرد و نتایج به دستگاه قضا اعلام شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: گذشت زمان و فوت وقت صدمه زیادی به بیت المال زده است به همین دلیل باید علل اصلی عدم اقدام و فرصت سوزی باید واکاوی شود تا خسارت ناشی از عدم اقدام و تاخیر در اجرا که منجر به افزایش هزینه ها شده است محاسبه شود.
وی گفت: صرفا ارتباط تلفنی با پروژه یا حضور یک یا دو روز در هفته در اراک درست نیست، ما به دنبال پیمانکار پروازی نیستیم و در گروه کارشناسی تشکیل شده در دادستانی باید شخص پیمانکار حضور داشته باشد.
موسوی با بیان اینکه به فکر راهکار دوم که خلع ید پیمانکار است نیستیم، افزود: تمایل ما انجام کار و تعهدات است، اما نباید به مانند گذشته عمل شود .
وی با اشاره به اینکه پروژه ملی باید با حساسیت بیشتری از سوی پیمانکار دنبال شود، افزود: مسئولیت پروژه و عواقب طرح با پیمانکار است و باید با جدیت و اهتمام بیشتر و سرعت بهتری اقدام به تکمیل پروژه کند و نیروی عملیاتی بیشتری به پروژه اضافه شود و قطعا عملکرد پیمانکار در عمل به تعهدات در شورای تامین استان دنبال می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار