معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نام استان مرکزی در لیست ۲۶ استان دریافت کننده ماسک زیر قیمت مصوب، به چشم نمی‌خورد.
کد خبر: ۸۹۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴ 12 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: استان مرکزی به دلیل ظرفیت بالای تولید ماسک در داخل، در لیست ۲۶ استان دریافت کننده ماسک زیر قیمت مصوب کشوری قرار ندارد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر ۶ مرکز صنعتی و نیمه صنعتی با ظرفیت تولید روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار عدد در تولید ماسک در سطح استان مرکزی فعالیت می‌کنند.
وی تاکید کرد: در کنار این مراکز تولید ماسک، ۱۵ مرکز غیر صنعتی و خانگی با ظرفیت تولید روزانه ۵ تا ۶ هزار عدد ماسک، نیز اقدام به تولید ماسک کرده اند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با اشاره به تولید روزانه حدود ۱۶۰ هزار عدد ماسک در روز در سطح استان و بی نیازی استان مرکزی از آن، یادآورشد: قیمت مصوب هر عدد ماست برای کارخانه ۱۳۶۰ تومان و برای عرضه در داروخانه ها با احتساب ۱۵ درصد سود، ۱۵۰۰ تومان است.
دکتر صادقی تاکید کرد: به دلیل بروز برخی مشکلات در تامین پارچه و پدید آمدن چالش هایی برای معرفی سازمان صمت و صدور مجوز برای تامین پارچه مورد نیاز، مراکز تولیدی به ناچار پارچه های خود را از بازار آزاد تهیه کرده و به تبع آن هزینه های تولید نیز افزایش یافته و در نتیجه قیمت های مصوب رعایت نمی شود.
وی به همکاری وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان امام و راه‌اندازی سامانه‌ای که ۲۶ استان کشور از طریق آن ماسک را به قیمت مصوب ۱۲۵۰ تومان و زیر قیمت بازار تهیه می‌کنند، اشاره کرد و افزود: استان مرکزی در این طرح به دلیل ظرفیت ها و پتانسیل های بالای تولید ماسک، وجود ندارد،معیار انتخاب استان ها مطابق با ظرفیت‌های تهیه و تولید ماسک در استان ها انجام شده است.
دکتر صادقی یادآورشد: امید می رود با برنامه ریزی های صورت گرفته و همکاری دستگاه‌های مانند صنعت، معدن و تجارت و دیگر ارگان های مربوطه مشکلات پیش روی مراکز صنعتی و غیرصنعتی تولیدی ماسک در استان رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار