رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس آخرین آمار وضعیت شهرستانهای استان از لحاظ میزان شیوع کرونا ، اراک و دلیجان همچنان قرمز است و شهرستان خمین هم به شرایط خیلی پرخطر رسیده است.
کد خبر: ۸۹۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ 09 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: در آخرین تقسیم بندی شهرهای کشور فراهان و ساوه نیز در وضعیت نارنجی و یا پر خطر قرار دارند.
وی یادآورشد: شهرستان های زرندیه، کمیجان، تفرش و محلات نیز بر اساس این تقسیم بندی در وضعیت زرد قرار دارند.
وی گفت: شهرستان خمین که در آخرین تقسیم بندی در وضعیت زرد قرار داشت، اکنون قرمز و بسیار پرخطر می باشد و این نشان از شکننده بودن این تقسیم بندی ها دارد که یک شهرستان در عرض یک هفته از وضعیت متوسط به خیلی پر خطر می رسد.
وی اضافه کرد: در این هفته خوشبختانه شهرهایی که کم خطر و یا سفید می باشند به سه شهرستان خنداب، شازند و آشتیان افزایش پیدا کرده است که امیدمی رود این روند در کل استان ادامه دار و تثبیت شده باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امید می رود در هفته آینده شاهد پیک افزایشی شدیدی در استان نباشیم چرا که هرگونه تجمع بدون رعایت پروتکل های بهداشتی وضعیت استان را برای روزهای آینده پرخطر خواهد کرد.
دکتر جمالیان اظهارداشت: خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش اجباری بودن حضور دانش اموزان برای کلاس های درس را لغو کرده است که این خود می تواند به کاهش تراکم در کلاس های درس برای دانش آموزان منجر شود و این اقدام ارزنده جای قدردانی دارد و سبب کاهش بار کاری مدافعان سلامت خواهد شد.
وی افزود: دانش اموزان با توجه به شرایط سنی که دارند و شور و هیجان و انرژی کودکی و نوجوانی آنها در رعایت پروتکل ها مانند افراد بزرگسال عمل نمی کنند، از این رو بیشترین نظارت و بیشترین دغدغه ما در حال حاضر بر روی این مسئله است.
وی گفت: کروناویروس ناخواسته همه ما را وارد یک سبک جدید از زندگی کرده است طوری که یک تغییر کاملاً محسوس در زندگی ما بوجود آورده است و باید تا مدت‌ها تابع پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از این بیماری باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در حال حاضر باید همه تصمیمات شخصی و جمعی ما به گونه ای باشد که ببینیم آیا این رفتار ما به شیوع کرونا کمک می کند یا باعث کاهش آن می شود و بی شک در زندگی، رفتارهای ما زندگی افراد اطرافمان را نیز تحت شعاع قرار می دهد، پس باید با تفکر بیشتر در زندگی قدم برداریم تا حسرت حضور اطرافیانمان را در آینده نداشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار