رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: وضعیت شهرستان های استان مرکزی نسبت به هفته گذشته تغییر خاصی نکرده و همچنان مردم باید ویروس کرونا را جدی گرفته و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۸۹۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ 08 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: وضعیت اراک، ساوه و دلیجان قرمز است، شازند در وضعیت سفید قرار دارد، آشتیان، فراهان و کمیجان در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد هستند.
وی اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مدارس و مسافرت های روزهای گذشته، انتظار می رود مردم با جدیت بیشتری، بهداشت فردی و توصیه ها را رعایت کنند تا بیش از این در بخش بهداشت و درمان دچار مشکل نشویم و به کادر خسته ی درمانی نیز بار مضاعف تری تحمیل نشود.
وی تاکید کرد: این جدیت باید به صورت ویژه در مدارس که دانش آموزان حضور پیدا می کنند، بیشتر باشد و پروتکل های ابلاغی را اجرایی کنند‌.
متولی سلامت استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه تصمیم بازگشایی مدارس در سطح ملی و کلان گرفته شده است اظهار نظر در مورد آن امری بیهوده است و باید به فکر اجرای کم خطر و بیخطر آن بود.
وی یادآورشد: بیشترین نگرانی در سنین ابتدایی تا کلاس پنجم است چراکه با توجه به اینکه بچه‌ها از لحاظ بلوغ فکری به حدی نرسیده اند که بخواهند رعایت کنند و به همین خاطر به والدین توصیه می کنیم با توجه به اینکه حضور دانش‌آموزان اختیاری است، سعی کنند بیشتر از فضای مجازی و آموزش غیر حضوری استفاده کنند.
دکتر جمالیان افزود: در سنین بالاتر هم که دانش‌آموزان قدرت تصمیم‌گیری بهتری دارند و حضور آنها با رعایت پروتکل های بهداشتی کم خطر تر نسبت به بقیه گروه های دانش آموزی است، تاکید می کنیم، والدین و مسئولین مدارس به طور مکرر هم توصیه و هم نظارت کنند.
وی با اشاره به تدوین و ابلاغ ضوابط بهداشتی به کلیه مدارس و سرویس های مدارس، افزود: با نظارت بر اجرای این پروتکل ها و توصیه ها هم می توان سال تحصیلی متفاوتی را تجربه کرد و هم این بیماری را مدیریت کرد.
وی تاکید کرد: قبل و بعد از سوار شدن دانش آموزان به سرویس مدرسه دستگیره ها و جاهای تماس با دست ضدعفونی شوند، همچنین تعداد نفرات مجاز که در هر سرویس باید باشند نیز ابلاغ شده و از رانندگان تقاضا می کنیم، بیش از حد مجاز سوار نکنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان با اشاره به این موضوع که معلوم نیست چه کسی مسئول نظارت و رسیدگی بر اجرای رعایت این پروتکل های بهداشتی است و اگر کسی رعایت نکرد چه برخورد قانونی با او خواهد شد، گفت: این عوامل باعث می شود قدرت اجرایی پروتکل ها کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار