در ۲۲ اردیبهشت ۹۹ به منظور ایجاد تغییر و تحولاتی در اجرای طرح بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک و تسریع در ساخت و افتتاح آن یک فرصت دوباره به پیمانکار داده شد، اما در نهایت ۲۵ مرداد سال جاری شرکت پیمانکار گزارشی در خصوص عملکرد به دانشگاه ارائه کرد.
کد خبر: ۸۹۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱ 07 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این باره گفت: از معضلات واقعی این طرح درمانی فعال‌تر بودن علمکرد قسمت سازه از سایر قسمت ها، اجرا نشدن کامل دیوار بتنی و کارهای تکمیلی از قبیل لوله کشی و غیر بوده است.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: در قسمت مکانیک نیز کار بسیار کندتر پیش رفته و تعداد نیروها نیز کمتر بوده و سبب شده کار به کندی پیش برود.
وی با اشاره به اینکه ۳۷ میلیارد تومان بودجه از طرف معاون رئیس جمهوری به این طرح اختصاص داده شده است و مشکل مالی وجود ندارد و همچنین عدم پیشرفت طرح سبب می‌شود بودجه های تخصیصی به طرح کمتر شود، تاکید کرد: کمبود نقدینگی، نبود مصالح، کمبود نیروی انسانی ماهر و عدم حمایت موثر شرکت از این طرح، عامل تاخیر زیاد و کندی سرعت کاری آن از نظر مشاور است.
استاندار مرکزی نیز با تاکید به این مسئله که تسریع در تکمیل طرح توسعه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک ضروری است، گفت: این طرح، در امر درمان استان و مناطق همجوار بسیار تاثیرگذار است و تکمیل آن نقش بسزایی در رفع مشکلات درمانی مردم دارد.
سید علی آقازاده افزود: بر اساس برنامه ریزی‌ها و توافق‌های انجام شده با پیمانکار، تا پایان خردادماه تعداد نیروهای عملیاتی این طرح باید به ۲۰۰ نفر افزایش می یافت، ولی اکنون کمتر از یک‌صد نفر نیروی عملیاتی در این طرح فعالیت دارند.
دادستان عمومی و انقلاب اراک اما معتقد است، خط قرمز ما تضییع حقوق بیت المال است، فصل مناسب کاری است، اما در کارگاه پرنده پر نمی زند علت راکت ماندن طرح مشخص نیست، اگر پول نیست اعلام کنید تا پیگیری شود، اگر کار دست انجام نشود از مهرماه برنامه تعقیب پیگیری می‌شود.
عباس قاسمی گفت: زمانیکه به پیمانکار برای سرعت بخشی به تکمیل طرح بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک داده شده رو به پایان است ولی تغییری ایجاد نشده و طرح غیر پویا است.
پیمانکار این پروژه نیز با اعلام اینکه تاکنون ۵۲ درصد پیشرفت ریالی و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تاکنون ۷۰ درصد از ۴۶ هزار مترمربع ساختمان ساخته شده است، گفت: از ۲۲ اردیبهشت امسال تاکنون روند اجرای طرح برای شرکت مناسب نیست چون در حال دادن ضرر است.
ادشیر تهرانی نژاد افزود: ۱۶ تا ۱۷ ماه طرح تکمیل بیمارستان به خاطر تغییرات نقشه تعطیل شده که پیمانکار مقصر نبوده است.
وی افزود: افزایش شدید قیمت ها، شیوع ویروس کرونا و زمزمه های تعطیلی کارگاه و غیره باعث شده تا کار پیشرفت لازم را نداشته باشد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اراک به‌ عنوان طرح‌ مهم سلامت کشور و مرکز درمانی مادر تخصصی استان مرکزی به یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
رقیه یادگاری افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح حدود ۷۰ درصد است و تلاش‌می‌شود تا این طرح ملی سلامت، خردادماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده و پیمانکار باید روند امور را در این طرح شتاب دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار