رییس مرکز بهداشت استان مرکزی برای پیشگیری دانش آموزان از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ توصیه های لازم را ارائه کرد. به گزارش تابناک
کد خبر: ۸۹۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ 06 September 2020

مرکزی، دکتر جواد نظری گفت: تمامی دانش آموزان و کارکنان باید قبل از ورود به مدرسه به صورت روزانه و نیز هفته ای یکبار فرم خوداظهاری را تکمیل کنند.
وی افزود: تعداد مناسب از دانش آموزان با توجه به ابعاد و تهویه فضای فیزیکی در کلاس ها قرار گیرند.
وی تاکید کرد: لازم است از حضور کارکنان و دانش آموزان علامت دار یا بیمار در مدرسه ممانعت شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: دانش آموزان، معلمان و کارکنان در صورت داشتن علائم مشکوک مانند تب، از رفتن به مدرسه خودداری کنند و بازگشت ایشان به مدرسه منوط به دریافت گواهی پزشک است.
دکتر نظری با اشاره به اینکه استفاده از ماسک توسط دانش آموزان، معلمین و کارکنان در مدت زمان حضور در مدرسه باید رعایت شود، گفت: حفظ فاصله اجتماعی ایمن (حداقل یک متر) در تمامی فضاهای مدرسه نیز باید جدی گرفته شده و رعایت شود.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی تاکید کرد: از تجمع و ازدحام کارکنان و دانش آموزان در فضاهای مختلف مدرسه مانند حیاط، سالن و کلاس ها و سرویس های بهداشتی، اتاق آبدارخانه، اتاق کپی و همچنین از تجمع خانواده دانش آموزان در فضای خارج مدرسه جلوگیری شود.
وی افزود: همچنین انجام تمامی فعالیت های ورزشی جمعی و پربرخورد تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
وی گفت: لازم است توصیه های دیگر نظیر ممنوعیت برگزاری مراسم صبحگاه و فوق برنامه، انجام استراحت دانش آموزان بین کلاس ها در حداقل زمان و در فواصل زمانی مختلف، خودداری از همزمانی رفت و آمد دانش آموزان و ازدحام در ساعت شروع و پایان مدرسه، تعبیه مواد مناسب ضدعفونی کننده دست به تعداد کافی و در قسمت های مناسب و مختلف مدرسه، الزامی شدن استفاده از وسایل حفاظت فردی شامل ماسک، دستکش و لباس کار مناسب توسط فرد مسئول نظافت در هنگام نظافت، تهویه مناسب فضاهای مدرسه (نیمه باز گذاشتن درها و یا استفاده از جک و آرام بند درها)، تعطیلی بوفه ها و پایگاه های تغذیه سالم مدارس و استفاده از بطری های آب معدنی برای نوشیدن آب، الزام در استفاده از لوازم التحریر شخصی در مدارس نیز با جدیت هر چه بیشتر رعایت شود.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی یادآور شد: گندزدایی قسمت های مختلف مدرسه شامل سرویس های بهداشتی، کلاس ها، دستگیره های در، سالن و غیره باید روزانه قبل و بعد از پایان کار انجام شود.
دکتر نظری افزود: لازم است پیام های بهداشتی در خصوص پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ بر روی سایت و شبکه های مجازی و همچنین با نصب پوستر و بنرهای آموزشی در مدارس، اطلاع رسانی شود.
وی تاکید کرد: وجود گواهی سلامت معتبر برای رانندگان وسایل نقلیه و سرویس و مستخدمین و سرایداران مدرسه الزامی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کارشناسان بهداشتی استان از طریق شماره تلفن ۴۰۳۰ و ۱۹۰ برای غربالگری بیماری کووید-۱۹ با اولیای دانش آموزان تماس خواهند گرفت که والدین پاسخگوی این تماس ها باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار