معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: عملیات آبخیزداری، جنگل‌کاری و بیولوژیکی امسال در ۴۸ هزار و ۶۶۰ هکتار از حوزه‌های آبخیز این استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 06 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، رضا عظیمی افزود: ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، جنگلکاری و بیولوژیکی در سطح حوزه آبخیز ۱۲ شهرستان استان مرکزی اختصاص یافته‌است.
وی ادامه داد: عملیات آبخیزداری شامل گابیون بندی، بندخاکی، عملیات سنگ و ملات، عملیات پخش سیلاب، ایجاد چاله‌های فلسی و هلالی‌های آبگیر امسال با اختصاص این اعتبارات در ۴۰ هزار هکتار از ۲۲ حوزه آبخیز و زیر حوزه‌های استان مرکزی انجام می شود.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآورشد: عملیات بیولوژیکی نیز شامل بذرپاشی و کپه کاری امسال در هشت هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز این استان اجرایی می‌شود.
عظیمی افزود: توسعه جنگل‌کاری و فضای سبز ۲۲۰ هکتاری دره گردوی اراک، توسعه جنگل‌کاری ۲۳۸ هکتاری منطقه گوار بادام شهرستان محلات، توسعه و نگهداری جنگل‌کاری منطقه چپقلی و ۴۰۰ هکتاری سرسختی شازند از دیگر برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در سال‌جاری است.
وی ادامه داد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح اراضی آبخیز استان مرکزی پنج میلیون متر مکعب به ظرفیت ذخیره سازی روان‌آب‌های سطحی در این استان افزوده شده و سالانه فرسایش آبی در هکتار از اراضی آبخیز و طبیعی استان ۲ تن کاهش می‌یابد.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح حوزه‌های آبخیز این استان با هدف تغذیه سفره‌های زیر زمینی، ذخیره سازی روان‌آب‌های سطحی، فرسایش آبی و افزایش آب دهی چاه‌ها و قنوات استان اجرایی می‌شود.
استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار