نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت:همه مشکلات کشور مربوط به تحریم ها نیست،بخشی از مشکلات به ناکارآمدی دولت است.
کد خبر: ۸۹۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ 05 September 2020

همه مشکلات کشور مربوط به تحریم ها نیست/بخشی از مشکلات کشور به ناکارآمدی دولت است

به گزارش تابناک مرکزی،محمد حسن آصفری در نشست هم اندیشی جمعی از دوستداران انقلاب اسلامی که در اتاق بازرگانی،صنایع ، معادن و کشاورزی اراک برگزار شد با بیان اینکه ناکارآمد تر از دولت روحانی از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز نداشته ایم افزود: بخشی از مشکلات کشور که در حال حاضر با آن روبرو هستیم مربوط به بیماری کروناست چراکه تاثیر این بیماری اگر بیشتر از تحریم ها نبوده باشد کمتر از آن هم نبوده است.
وی با بیان اینکه امروز شرایط ایران اسلامی در دنیا ویژه‌ است یادآورشد: به برکت انقلاب اسلامی، ایثارگری و فداکاری شهدای عزیز به ویژه شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی، امروز ایران اسلامی با قدرت و عظمت در دنیا می‌درخشد.
وی با بیان اینکه از لحاظ شرایط داخلی در شرایط خوبی قرار نداریم افزود:از یک سو با تحریم های ناجوانمردانه ای روبرو هستیم که بر علیه ایران ایجاد شده است.
آصفری ادامه داد:تحریم های چهارگانه ای که قسمتی از آن ها به دلیل ندانم کاری هایی است که دولتمردان به وجود آوردند وموجب افزایش این فشارها بر کشور شده است.
وی اضافه کرد: در بحث مذاکرات هسته ای بارها به دولت تذکر داده شد و همچنین مقام معظم رهبری فرمودند؛بنده اعتمادی به طرف مقابل ندارم ،خوش بین به مذاکرات نیستم ،اما در صورتی که میخواهید مذاکره کنید ،حواستان به طرف مذاکره کننده غربی باشد.
وی با بیان اینکه بارها به تیم مذاکره کننده توصیه شد که اقدام متناظر انجام دهید گفت:باید در مقابل برداشتن هرکدام از تحریم ها یک اقدام راستی آزمایی انجام می شد که در صورت انجام این اقدام، شرایط به گونه کنونی نبود.
نماینده مردم اراک،خنداب وکمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: درصورتی که در مقابل در خواست تعطیلی نیروگاه خنداب به آنها گفته می شد تحریم‌های کنگره آمریکا را بردارید به آقای ظریف گفته می‌شد که اگر آنها از ما می‌خواهند که نیروگاه فردو را جمع کنیم و به مرکز تحقیقات هسته‌ای تبدیل کنیم انهاهم باید تحریم‌های شورای امنیت را بردارند.
وی ادامه داد: درصورتی که آنها به ما می‌گویند که اورانیوم را تحویل ما6 بدهید آنها هم تحریم‌های اتحادیه اروپا را بردارند این می‌شود اقدام متناظر نه اینکه ما تمام اقدامات مورد درخواست آنها را انجام دهیم و آنها هیچ کاری برای ما انجام ندهند و بازهم درخواست برجام های دو و سه را بدهند و از ما بخواهند که باز هم مذاکره کنیم.

همه مشکلات کشور مربوط به تحریم ها نیست/بخشی از مشکلات کشور به ناکارآمدی دولت است


آصفری یادآورشد: این شرایط کنونی کشور ماست که در حوزه تحریم ها بسیار اثر پذیرفتیم در صورتی که گفته می شود، تحریم ها هیچ اثری نداشته است.
وی با بیان اینکه کرونا امروز بسیاری از قسمتهای کشور را دچار مشکل کرده است گفت: نه تنها کشور ما بلکه تمام دنیا را این ویروس با مشکل مواجه کرده است اما به دلیل سیاست دو گانه ای که دولت روحانی در کشور ایجاد کرده و از کشور انگلیس کپی برداری کرده است، امروز هزینه های آن را می پردازیم.
نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود:امروز بسیاری از صنوف،صنایع و بخش های دیگر کشور تعطیل شده است که باید تدبیری برای آنها اندیشید و به شرایط پساکرونا فکر کنیم.
آصفری با اشاره به تعیین بودجه کشور در سال ۹۹ به میزان ۴۶۰ هزار میلیارد تومان یادآورشد: ۵ ماه از سال گذشته است و حتی ۴۰ هزار میلیارد تومان از بودجه کشور محقق نشده است.
وی افزود: حدود هفت ماه دیگر تا پایان سال داریم و مطمئن باشید که تاثیرات آن بیشتر خواهد شد.
آصفری با بیان اینکه از بودجه مصوب ۲۰۰ هزار میلیارد تومان حقوق کارکنان دولت، ۴۰ هزار میلیارد تومان در پنج ماهه اول محقق نشده است گفت: تا پایان سال هم حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان محقق نخواهد شد وآنچه می ماند ۴۰ ویا۵۰ هزار میلیارد تومان است که با آن نمی شود کار بزرگی کرد.
وی با بیان اینکه دولت متاسفانه فرامین و دستورات مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه حقوق نجومی را دنبال نکرده است افزود: درصورتی که این مهم را دنبال می‌کرد،ممکن بود بخشی از کمبود بودجه و اعتبارات جبران شود.
نماینده مردم اراک،خنداب وکمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مردم به مجلس امید دارند و اگر این مجلس نتوانند موفق شود فردا معلوم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد یادآورشد: امروز هر فردی که توان انجام کاری را دارد،بخصوص کسانی که دوستدار انقلاب هستند،باید انجام دهند. وی با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم که ارائه برنامه دهند،بسیاری از مسائل ممکن است که نیاز به تذکر داشته باشد تاکید کرد: برخی پیشنهادات ممکن است به عنوان طرح مورد قبول واقع شود و خروجی ها می تواند به سرعت بسیاری از مسائل و مشکلات کشور را حل کند. آصفری با بیان اینکه امروز زمان تسویه حساب نیست و باید در مسائل مختلف از خود گذشتگی نشان داد یادآورشد: نماینده ۸۵ میلیون مردم کشور ایران هستیم و وظیفه داریم همه دغدغه های مردم را دنبال کنیم.
وی با بیان اینکه نگاه حزبی و جناحی مجلس را با تردید و آسیب مواجه خواهد کرد گفت: باید نگاهمان نگاه ملی و فراملی باشد، همانطور که توانسته ایم در عرصه بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم، می‌توانیم برای مسائل داخلی هم با هم مذاکره کنیم و مشکلات خود را حل کنیم.
نماینده مردم اراک،خنداب وکمیجان با بیان اینکه ما در مجمع نمایندگان اختلاف داریم اما اختلاف در حدی نیست که آسیب برسانداظهارداشت: بنده اعتقاد دارم در برخی موارد باید اختلاف وجود داشته باشد و نمی شود جامعه تک صدایی باشد.
وی با بیان اینکه همه باید مطالب را بگویند اما در چارچوب قانون اساسی افزود: اعتقاد بنده این است، برای نیروهای انقلابی ولایت، قانون اساسی و انقلاب اسلامی معیار است و هر فردی انها را قبول داشته باشد،باید پیش قدم شود.
آصفری با بیان اینکه هم اینک نیاز به جاذبه داریم گفت: دشمن زیاد داریم ، رژیم صهیونیستی دشمن درجه یک ما است، جریان فتنه وجریان برانداز که الان در داخل کشور به دنبال سوء استفاده است ،از دشمنان درجه یک کشور محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه آمریکا دشمن درجه یک ماست ادامه داد: جریان نیروهای انقلاب باید دایره خود را بازتر کنند و از این انحصارگری خارج شوندو از دیگران دعوت شود، هرفردی که ولایت، انقلاب و قانون اساسی را قبول دارد، در جلسات نظر خود را بیان کند و مطالب مورد نظرخود را بازگو کنند چراکه ممکن است این پیشنهادات و نظرات کارساز باشد. وی افزود: یک سال دیگر این دولت در مسند است و نمی شود منتظر ماند تا دولت کنار برود و امورات را از آنجا آغاز کرد بلکه باید مانند سایر استان‌ها که مجمع نمایندگان شان همراه با استانداران آن استان برای مطالبه‌گری و گرفتن حق استان به وزرای مربوطه رجوع می‌کنند، مراجعه کنیم و حقوق خود را مطالبه کنیم و پیگیر مشکلات خود باشیم، این در حالی است که ما در استان حتی یک جلسه‌ میان مجمع نمایندگان و استاندار نداشته‌ایم.

 

همه مشکلات کشور مربوط به تحریم ها نیست/بخشی از مشکلات کشور به ناکارآمدی دولت استهمه مشکلات کشور مربوط به تحریم ها نیست/بخشی از مشکلات کشور به ناکارآمدی دولت استهمه مشکلات کشور مربوط به تحریم ها نیست/بخشی از مشکلات کشور به ناکارآمدی دولت استهمه مشکلات کشور مربوط به تحریم ها نیست/بخشی از مشکلات کشور به ناکارآمدی دولت استهمه مشکلات کشور مربوط به تحریم ها نیست/بخشی از مشکلات کشور به ناکارآمدی دولت است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار